همه کشورها روی ترانزیت ایران حساب کنند

همه کشورها روی ترانزیت ایران حساب کنند

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ایمنی تجارت در سطح جهانی تلاش می‌کنیم و همه کشورها می‌توانند روی ترانزیت از ایران حساب کنند.

به گزارش بنانیوز ؛ عباس آخوندی در دومین نمایشگاه بین‌المللی دریایی اظهار کرد: رگ حیاتی تجارت ایران و همه کشورها دسترسی به آب‌های آزاد است که کشورمان در بهترین و استراتژیکی‌ترین نقطه دسترسی به آ‌ب‌های آزاد قرار دارد.

وی با بیان این‌که برای توسعه بنادر و پسکرانه‌ها برنامه‌هایی داریم، گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و در حال انجام است همان طور که در بندر امام خمینی (ره) این کار انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم آن است که تجهیزات حمل و نقل دریایی را به ریل متصل کنیم و در واقع ترکیب ریل، جاده و دریا از اساسی‌ترین موضوعاتی است که مورد توجه است و اقدامات لازم را برای رسیدن به آن انجام می‌دهیم.

آخوندی تاکید کرد: برای ارتباط گسترده با کشورهایی که با ما تجارت می‌کنند باید امکانات حمل و نقلی را در اختیار همه صنعت‌گران و تجار قرار دهیم.

وی گفت: مبنای ما تعامل سازنده با تمام کشورها برای گسترش تجارت است.

 معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای دریایی کشور، گسترش فرهنگ دریایی، ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی، ارتقای دانش حوزه‌های مرتبط دریایی، بهره‌گیری از ابزارهای مدرن برای حوزه دریا و دریانوردی، ایجاد زمینه تبادل نظر موضوعات دریایی و دریانوردی، معرفی حوزه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بندر، شیلات و مناطق آزاد تجاری و تاکید بر استفاده از آبزیان برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی دریایی است.

    نظرات