نیمی از دریاچه زاینده رود چادگان یخ زد

نیمی از دریاچه زاینده رود چادگان یخ زد

http://www.bananews.ir/رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چادگان گفت: نیمی از دریاچه زاینده رود به علت سردی هوا و کاهش عمق آب دریاچه یخ زد. 

به گزارش بنانیوز ؛ مهدی بیات در گفتگو با خبرنگار مهر قطر یخ زدگی دریاچه زاینده رود را به طور میانگین ۲۵ سانتیمتر بیان کرد و افزود: پایگاه دریایی جمعیت هلال احمر متشکل از پنج نفر تاکنون به بیش از دو هزار خانوار که از سراسر کشور به این شهرستان عزیمت کرده اند تذکر در خصوص خطرات راه رفتن بر روی دریاچه و غرق شدگی به علت شکستن یخ داده اند.

وی افزود: بیش از ۲۰ روز از یخ زدگی دریاچه زاینده رود می گذرد و تاکنون هیچ حادثه  ناگواری رخ نداده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چادگان تصریح کرد: به دلیل یخ زدگی دریاچه و عدم قایق سواری بر روی آن یک دستگاه خودروی امدادی عملیاتی جهت آگاه سازی مهمانان و مسافرانی که در حاشیه دریاچه زاینده رود اتراق می کنند، فعال است.

وی از تمام گردشگران و مسافرانی که به شهرستان چادگان عزیمت می کنند با توجه به یخ زدگی دریاچه و جذابیت آن خواستار عدم بازی های زمستانی از قبیل تیوپ سواری و سرسره بازی به دلیل شکنندگی یخ و حوادث احتمالی بر روی دریاچه شد.

بیات در ادامه افزود: دریاچه زاینده رود از کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد .

وی  افزود: بعد از گذشت چندین سال این دریاچه دوباره یخ زده و جذابیت خاصی در کنار حوادث و خطرات ناشی از یخ زدگی آن در منطقه ایجاد کرده است.

    نظرات