پاکسازی برف حریم شهرها وظیفه شهرداری است نه وزارت راه

پاکسازی برف حریم شهرها وظیفه شهرداری است نه وزارت راه

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بارش برف طی روزهای اخیر در استان مازندران از رامسر تا نور و در اکثر محورها در حوزه عملکردی شهرداری قرار دارد؛ نه وزارت راه و شهرسازی.

به گزارش بنانیوز ؛ احمد مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش چنین برفی سابقه نداشته، شهرداری غافل‌گیر شده و نتوانسته محدوده و حریم شهرها را پاک‌سازی کند.

وی تاکید کرد: ما با تمامی امکانات و به دستور ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و حتی بخش خصوصی را به کار گرفتیم که بتوانیم راه‌های بسته شده را باز کنیم.

مجیدی اظهار کرد: صبح امروز - دوشنبه - نامه‌ای به استان‌های گیلان، البرز، تهران، قزوین و گلستان ابلاغ کردم که تمهیدات لازم در این زمینه انجام شود و برای ارائه امکانات بر مبنای ابلاغیه ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم را انجام دادیم و امیدواریم کمک‌رسانی خوبی انجام می‌شود.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها با بیان اینکه در استان گیلان چهار شبانه‌روز است که نیروهای وزارت راه در حال برف روبی هستند، گفت:‌ با توجه به این‌که در جاهایی مانند فومن و صومعه‌سرا بیش از ۲٫۵ متر و در برخی مراکز بیش از ۱٫۵ متر برف داریم، ماشین‌آلاتی را برای برف‌روبی به آنجا اعزام کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: وزارت کشور نیز قرار است امکاناتی از شهرداری‌های کشور به آن مراکز اعزام کند.

مجیدی گفت: برای برف‌روبی و پاکسازی این مناطق اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما طبیعی است که راه‌هایی که تردد بیشتری دارند در اولویت قرار دارند.

    نظرات