جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری برگزار شد

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری برگزار شد

http://www.bananews.ir/جشن فارغ التحصیلی ۹۰ نفر از دانشجویان رشته های تعمیر و نگهداری، الکترونیک و مخابرات هواپیما در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری برگزار شد.

به گزارش بنانیوز؛ معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری دوشنبه شب در این مراسم گفت: علیرغم اینکه کار کردن در صنعت حمل و نقل هوایی در شرایط تحریم سختی های زیادی داشت، اما جوانان متخصص ایرانی برای سرپا نگهداشتن این صنعت تلاش زیادی از خود نشان دادند.

حمید حبیبی افزود: تلاش متخصصان حوزه صنعت حمل و نقل هوایی در کشور نشان داد با توانمندی متخصصان کشورمان، هر کاری در این صنعت مهم شدنی است.

معاون آموزشی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با بیان آنکه این دانشکده طی ۶۰ سال گذشته متخصصان زیادی را برای توسعه صنعت حمل ونقل هوایی تربیت کرده است، گفت: ۹۰ درصد متخصصین این صنعت از فارغ التحصیلان این دانشکده هستند و هم اکنون ۹۰ درصد آنها نیز در شرکت های هوایی کشور مشغول بکار شده اند.

 

جواد پرستاری افزود: فارغ التحصیلان این دانشکده در صنعت هوانوردی کشور قابلیت های زیادی دارند و بدون شک این دانشکده در ایران و منطقه رقیبی ندارد.

معاون گروه آموزشی مراقبت پرواز دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری نیز گفت: جوانانی که امروز از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند بدون شک از مدیران آینده و متخصصان صنعت حمل و نقل هوایی خواهند بود.

یحیی چاقویی افزود: صنعت هوایی کشورمان نیاز به سند حاکمیت توسعه پایدار دارد و توسعه صنعت هوانوردی کشور در گرو تدوین این سند است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج هم اظهار داشت: هرچند کار در این حوزه پیچیده و مهم است و عشق و علاقه خاصی می طلبد، اما جوانان متخصص ایرانی با تلاش مضاعف خود موفق شدند این صنعت را تاکنون سرپا نگه دارند.

محمدرضا عابدزاده افزود: در سال ۵۸ که مهندسان و متخصصان خارجی به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی از صنعت حمل و نقل هوایی کشور خارج شدند، بسیاری از هواپیماهای شرکت های هوایی نتوانستند، پرواز کنند.

وی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوایی در جهان همواره در حال تغییر و تحول است و ایستایی ندارد و به روش سنتی نیز نمی توان این بخش را اداره کرد بلکه با تغییر ساختارها و سازماندهی جدید باید شاهد شکوفایی و پویایی در این حوزه باشیم.

به گفته قائم مقام شرکت هوایی معراج، صنعت حمل و نقل هوایی همواره تولید تکنولوژی را در دستور کار خود دارد و هرچه زمان بگذرد این تکنولوژی مراحل پیشرفت خود را طی می کند و هیچکس در این صنعت نمی تواند مدعی شود که صنعت حمل و نقل هوایی به پایان کار خود رسیده است.

عابدزاده با اشاره به تاکید برنامه پنجم توسعه، بر ضرورت گسترش زیرساخت های صنعت حمل و نقل هوایی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: در صورتی که این برنامه عملیاتی شود صنعت حمل و نقل هوایی به سرعت روند تحولات خود را طی خواهد کرد.

    نظرات