جلسه ویژه با جهانگیری برای مسکن مهر

جلسه ویژه با جهانگیری برای مسکن مهر

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی از تشکیل جلسات ویژه در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور مسوولان وزارت نیرو برای حل مشکل انشعابات مسکن مهر خبر داد و گفت: تفویض اختیارات وزارت نیرو به راه بدون پول و امکانات فایده‌ای ندارد.
به گزارش بنانیوز ؛ احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: به هیچ‌وجه از اقدامات بانک مرکزی در حوزه مسکن مهر راضی نیستیم و تمام سعی خود را می‌کنیم تا این مسائل اصلاح شود. واقعیت آن است که با اقدامات بانک مرکزی خیلی از متقاضیان نمی‌توانند اقساط را بپردازند.
وی با بیان اینکه در جریان اصلاح بخشنامه بانک مرکزی درخصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر به ۲۰ سال نیستیم، اظهار کرد: پیگیر افزایش ۵ میلیون تومان تسهیلات مسکن مهر هستیم؛ البته بانک مرکزی پذیرفته ۲ هزار میلیارد تومان از محل برگشت بازپرداخت تسهیلات این طرح، برای پرداخت وام تامین‌اعتبار کند. او ادامه داد: همچنین بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری مهلت سه ساله به بانک مسکن داده شد که در این مدت منابع مالی حاصل از بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر به پروژه‌های این طرح تخصیص می‌یابد.  قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: ۷ هزار میلیارد تومان اعلام شده از همین محل به پروژه‌های طرح مسکن مهر برای تسریع عملیات اجرایی و تکمیل واحدها اختصاص می‌یابد.

 

نارضایتی از روند تحویل مسکن مهر
مهرآبادی با اشاره به اینکه روند تحویل پروژه‌های مسکن مهر رضایت‌بخش نیست، گفت: به هر حال هم‌اکنون ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار واحد برای افتتاح آماده است.
جلسات ویژه برای زیرساخت مسکن مهر
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه همه دست‌اندرکاران در تلاش برای کمک به پروژه‌های مسکن مهر هستند، گفت: جلسات ویژه‌ای از هفته جاری در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری در رابطه با وضعیت زیرساخت‌های مسکن مهر برگزار می‌شود تا برای این موضوع به جمع‌بندی برسند و درباره آن تصمیم‌گیری کنند.
مهرآبادی همچنین در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون عمران مبنی بر تفویض اختیارات وزارت نیرو به وزیر راه‌وشهرسازی گفت: اختیارات بدون پول وامکانات فایده‌ای ندارد. اگر قرار باشد بانک مرکزی کمک نکند، دستگاه‌هایی که باید همکاری می‌کردند، کمک نکنند، تفویض اختیارات فایده‌ای ندارد.  وی با تاکید بر اینکه افزایش ۵ میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر بهترین راهکار برای تسریع ساخت پروژه‌های مسکن مهر است، اظهار کرد: برای افزایش تسهیلات کار کارشناسی انجام داده بودیم و بهترین راهکار برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر همین کار است.
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به این پرسش که چرا این درخواست را زودتر یعنی در دولت دهم ارائه نکردید، افزود: ما این درخواست را سال گذشته به دولت دادیم؛ اما متاسفانه مردادماه امسال در این‌باره تصمیم‌گیری شد. اگر این کار را انجام دهیم، برای مردم نیز ایجاد انگیزه می‌شود و آورده خود را تکمیل می‌کنند.  مهرآبادی با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش تسهیلات هستیم، اظهار کرد: فشار زیادی را در رابطه با پروژه‌های مسکن مهر تحمل می‌کنیم و به‌صورت شبانه‌روزی پیگیر حل مشکلات این طرح هستیم.

    نظرات