عوارض واردات ماشین آلات مورد نیاز طرح‌های عمرانی از طریق منطقه آزاد چابهار حذف شود

عوارض واردات ماشین آلات مورد نیاز طرح‌های عمرانی از طریق منطقه آزاد چابهار حذف شود

http://www.bananews.ir/نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ونماینده مردم ایرانشهر گفت: دولت باید نسبت به معافیت مالیاتی کامل و به مدت ۱۰ سال برای سرمایه گذاران در استان تصمیم جدی بگیرد و عوارض واردات ماشین آلات مورد نیاز طرح های عمرانی از طریق منطقه آزاد چابهار حذف شود.

به گزارش بنانیوز ؛ محمد سعید اربابی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: زیرساخت‌های اقتصادی در استان نیازمند توسعه است و با توجه به داشتن پتانسیل نیروی انسانی کارآمد و سرمایه گذاران بومی هنوز استفاده از این مزیت‌ها بالفعل نشده است.

اربابی تصریح کرد: نگاه به استان از سیاسی امنیتی باید به نگاه اقتصادی تغییر پیدا کند.

وی بیان کرد: بخش کشاورزی استان با مشکلاتی از قبیل تامین آب و سوخت موتور پمپ‌های آب روبه‌رو است که باید این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

اربابی گفت: با توجه به تولید محصولات مختلف کشاورزی در شهرستان ایرانشهر و حومه آن، دولت باید خرید تمامی محصولات کشاورزی را تضمین کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با خرید تضمینی محصولات کشاورزی، دست دلالان در خرید ارزان محصولات کشاورزی کوتاه می‌شود.

نماینده مردم ایرانشهر تاکید کرد: اگر همت مسئولان برای توسعه در سیستان و بلوچستان است، باید برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار برای مطالعه و عمران در دستور کار آنها قرار گیرد.

    نظرات