لزوم توسعه صنایع جدید در ساختمان‌سازی

لزوم توسعه صنایع جدید در ساختمان‌سازی

http://www.bananews.ir/مدیر شرکت تولیدی صنایع ساختمانی پیش‌ساخته بر لزوم توسعه صنایع جدید با هدف استفاده و نگهداری بهینه از این فناوری به منظور توسعه امنیت انسانی و منابع کشور تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز ؛ مهرداد قدیمی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت‎هایی که در حوزه صنعت ساختمان درسال‌های گذشته صورت گرفته است، نیازمند توسعه این بخش در کشور بودیم تا ضمن حرکت در مسیر توسعه و تکنولوژی، معایب زندگی در فضای ناامن ساختمانی را کاهش دهیم.

وی حادثه‌خیز بودن ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه و نوسازی و بهینه سازی ساختمان‎ها از مهمترین ضروریات صنعت ساختمان است.

قدیمی تصریح کرد: از طرف دیگر بسیاری از نهادها، ارگان‎ها و سازمان‎های ملی در کشور، سرمایه‎های عظیمی را در خود جای داده‌اند که این سرمایه‎ها با یک زلزله یا حادثه طبیعی به سرعت از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم از مصالح جدید برای ساختمان سازی استفاده کنیم باید چنین هزینه‎های سنگینی را علاوه بر هزینه‎های انسانی پرداخت کنیم.

او گفت: همین ضرورت‎ها باعث شد که کشورهای جهان از چهل سال پیش به دنبال ایجاد فضای جدید در زمینه تولید مصالح ساختمانی برای افزایش مقاومت، سبک سازی، ارزان سازی، سریع سازی و متنوع سازی بروند و با همین پیش زمینه‎ها تولید سازه‎های پیش ساخته رونق گرفت.

این فعال صنعتی کشور تصریح کرد: این سازه‎ها از قبل از انقلاب نیز در کشور توسط دو شرکت تولید می‎شد ولی از سال ۱۳۸۳ شرکت بیر پانل اقدام به تولید دیوارهای پیش ساخته کرده که تا کنون به موفقیت‎هایی نیز در این زمینه دست یافته است.

وی بیان کرد: محصولات این شرکت که تشکیل یافته از ورق‎های فولادی ایرانی و فوم تولید شده در این کارخانه است علاوه بر تامین نیازهای کشور به کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان صادر می‎شود.

قدیمی افزود: محصولات تولید شده پیش ساخته در مقابل زلزله ۱۸ریشتری نیز مقاوم هستند و به همین جهت سرمایه‎های انسانی کشور و تجهیزات و منابع کشور از جمله آشیانه‎های پروازی، سیستم‎های امنیتی و رایانه‎ای و اداری و... در مصونیت خواهند بود.

این فعال صنعتی کشور بر لزوم استفاده ظرفیت‎های کشور به منظور توسعه صنایع زودبازده و ارزآور و همچنین اشتغال‌زا تاکید کرد و گفت: این شرکت به طور مستقیم ۲۲۰ شغل و به طور غیرمستقیم ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است و به طور قطع با افزایش ظرفیت‎ها، هزاران نفر در کشور در این صنعت فعال خواهند شد.

    نظرات