تعداد واحدهای خسارت دیده در برف شمال اعلام شد

تعداد واحدهای خسارت دیده در برف شمال اعلام شد

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وارد شدن خسارت به بیش از ۸۰۰۰ واحد روستایی و بیش از ۱۷۰۰ واحد شهری در پی بارش برف در دو استان گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش بنانیوز ؛ حسن قدمی در حاشیه سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران درباره میزان خسارت ناشی از بارش برف در دو استان گیلان و مازندران به ایسنا گفت: بر اساس گزارش‌ها و برآوردهای انجام شده در استان گیلان، ۲۳۵۰ واحد روستایی تخریب شده که نیازمند بازسازی است.

وی افزود: همچنین در بخش شهری این استان نیز ۸۳۷ واحد مسکونی دچار خسارت شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره خسارت وارد شده به استان مازندران نیز خاطر نشان کرد: بر این اساس در این استان بیش از ۲۰۰ واحد روستایی به طور کامل تخریب شده و به ۵۷۵۹ واحد نیز خساراتی وارد شده است.

قدمی اضافه کرد: در بخش شهری نیز ۸۸۹ واحد در استان مازندران دچار خسارت شده‌اند.

وی درباره تسهیلات تعلق گرفته به این افراد نیز گفت: مقرر شده تا سه میلیون تومان وام بلاعوض روستایی و پنج میلیون تومان وام بلاعوض شهری به افرادی که از بارش برف خسارت دیده‌اند، پرداخت شود. همچنین ۱۵ میلیون تومان نیز وام کم بهره با بازپرداخت دراز مدت برای این افراد در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برای آن دسته از افرادی که خودروها یا دیگر وسایل‌شان در زمان بارش برف آسیب دیده نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

قدمی با بیان اینکه این تسهیلات به هیات دولت ارائه شده و منتظر تصویب آن هستیم، گفت: در بخش کشاورزی و صنعتی نیز هنوز میزان خسارت قطعی اعلام نشده و البته گزارش‌های اولیه‌ای به ما رسیده که مورد تائید ما نیست.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی خسارات سنگینی به بخش‌های مختلف وارد شده که منتظر تکمیل نتایج هستیم و پس از آن در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

قدمی درباره آخرین وضعیت بودجه سازمان مدیریت بحران کشور نیز تصریح کرد: این بودجه همچنان در دست معاونت راهبردی ریاست جمهوری است و تصمیم جدیدی مبنی بر اینکه بودجه این سازمان در اختیار خود سازمان قرار بگیرد، اتخاذ نشده که این موضوع از معضلات ما است.

    نظرات