پیش‌بینی افزایش جمعیت شهرنشین کشور به ۸۰ درصد

پیش‌بینی افزایش جمعیت شهرنشین کشور به ۸۰ درصد

http://www.bananews.ir/رییس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با بیان این که ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند ، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا در سال آینده این جمعیت به بیش از ۸۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش بنانیوز ؛ دکتر پورزرندی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران امروز طی سخنانی در سومین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد با بیان این که علم به عنوان ابزار دیپلماسی چند دهه‌ای است که در سطح بین‌المللی به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: امروزه عمده مشکلاتی که در دنیا با آن مواجه هستیم دارای راه حل‌های علمی است و در این میان هیچ کشوری به تنهایی قادر به پاسخ تمامی این مباحث نیست.

به گفته وی دیپلماسی علم و فناوری به عنوان یکی از اقسام دیپلماسی‌های نوین در عرصه بین‌المللی مطرح است و در این مسیر در بهبود وضعیت موجود و شرایط زندگی مردم و همچنین توسعه شهرها در عرصه بین‌المللی و گسترش دیپلماسی شهری نقش دارد.

وی اضافه کرد: در این مسیر شهرداری نیز تلاش داشته از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهادهای دانش محور استفاده کند تا با مطالعه تطبیقی برنامه‌ها و رویکردهای برخی کلان شهرهای کشورهای توسعه یافته و استفاده بهینه از تجربیات آنها، پروژه‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف شهری اجرا کند.

پورزرندی با انتقاد از عدم توجه به موضوع اقتصاد شهری در دانشگاه‌ها متذکر شد: در این حوزه متخصص یا وجود ندارد و یا این که بسیار کم می‌باشد.

وی برخی از مهمترین موفقیت‌های حوزه مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران را مربوط به مدیریت تامین و توسعه منابع انسانی، ایجاد مدیریت یکپارچه شهری، تهیه ، تدوین و به‌روزرسانی استانداردها و معیارهای بهبود فرآیندها در حوزه مالیه شهری، مدیریت در هزینه‌های واحدهای شهرداری از طریق طبقه‌بندی و کنترل هزینه‌ها عنوان کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اذعان کرد: در تهران سابق بر این ۷۰ درصد هزینه‌ها جاری و ۳۰ درصد عمرانی بود که در حال حاضر این رقم برعکس شده است.

پورزرندی اضافه کرد: در سال ۸۴ در حالی که در دنیا ۸۰ درصد درآمدها پایدار بود، در کشور ما این رقم ۱۲ درصد بود که اکنون به ۴۰ درصد ارتقا یافته اما تا دستیابی به استانداردهای جهانی راه زیادی را پیش رو داریم.

    نظرات