کدام مناطق بیشترین تقاطع و چراغ را دارند

کدام مناطق بیشترین تقاطع و چراغ را دارند

http://www.bananews.ir/رگ‌های حیاتی تهران در سالهای اخیر هر روز بزرگ‌تر پرحجم‌تر شده و برای کنترل تردد در آنها باید از تجهیزات بیشتر و به روزتر استفاده شود تا بتوان جریان زنده حیات را در آن نگه داشت. بر این اساس در برخی از مناطق شهری بار تردد بیشتر است. این نقاط در شهرهای بزرگ عمدتا در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و در تهران نیز دو منطقه چهار و شش در سالهای ۸۸ تا ۹۰ بیشترین میزان تردد را داشته‌ و دارند.

به گزارش بنانیوز ؛ بر اساس گزارشی که در سالنامه آماری شهرداری منتشر شده است، تعداد تقاطع‌های کنترل هوشمند مرکزی در منطقه چهار تهران در سالهای ۸۸ تا ۹۰ به ترتیب ۳۲ و ۳۵ و ۳۳ و همچنین تعداد چراغ زمان ثابت در تقاطع‌های این منطقه در این سال‌ها ۵۱، ۴۹ و ۵۳ عدد بوده است. درعین حال روند رو به رشد تعداد چراغ‌های چشمک زن در همه مناطق از جمله منطقه چهار رو به افزایش بوده به نحوی که این چراغ‌ها در سال ۸۸، ۱۵۹ عدد بوده و در سالهای ۸۹ و ۹۰ به ۱۶۴ و ۱۹۰ تقاطع افزایش یافته است. تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در تقاطع‌های این منطقه نیز از ۳۱ دوربین در سال ۸۸ به ۳۸ دوربین در سال ۹۰ افزایش یافته که قطعا این تعداد تا امروز افزایش قابل توجه داشته است.

بر اساس این گزارش در منطقه شش نیز تعداد تقاطع‌های کنترل هوشمند مرکزی در سال ۸۸، ۵۷ تقاطع بود اما در سالهای ۸۹ و ۹۰ این تعداد علی‌رغم تراکم با ترافیک با رشدی محدود به ۵۹ و ۵۸ می‌رسند. همچنین تعداد چراغ زمان ثابت در تقاطع‌ها نیز در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ به ترتیب ۲۲، ۲۶ و ۲۷ عدد است و همین روند کند را طی کرده است. در این میان تعداد چراغ چشمک زن در تقاطع ها در سال ۸۸، ۵۶ عدد بوده که در دو سال بعد به ۵۹ و ۶۹ چراغ چشمک زن افزایش می‌یابد. البته در همین مدت نصب دوربین‌های نظارت تصویری رشد قابل توجهی داشته به نحوی که در تقاطع‌های منطقه شش در سال ۸۸ با ۸۶ دوربین همراه بوده ولی سال‌های ۸۹ و ۹۰ این تعداد به ۹۳ و ۱۱۰ دوربین رسیده است.

 

آمار ارائه شده در پورتال شهرداری تهران تا سال ۹۰ است و به نظر می‌رسد این تعداد در دو سال اخیر افزایشی محدود داشته است که چندان در تناسب با حجم ترافیکی این مناطق نیست و همچنان تجهیزات چراغ‌های راهنمایی و دوربین‌های نظارت تصویری در مناطق شهرداری تهران با مشکلات قابل توجه از جمله استهلاک و خرابی‌های گاه و بی‌گاه مواجه هستند.

در عین حال قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از وجود ۳۸۰ تقاطع هوشمند در تهران خبر می‌دهد و می گوید که هر چه به مرکز شهر نزدیک می‌شویم، با توجه به تراکم تعداد تقاطع‌های هوشمند بیشتر می‌شود.

حجت‌اله بهروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ۲۴۰۰ تقاطع در شهر تهران داریم که ۸۰۰ تقاطع به صورت زمان‌دار کنترل می‌شود، افزود: تعداد ۳۸۰ تقاطع به صورت هوشمند کنترل می‌شود و هر چه به مرکز شهر نزدیک‌تر می‌شویم، با توجه به تراکم بیشتر، به تعداد تقاطع‌های هوشمند افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثریت دوربین‌های ثبت تخلف در بزرگراه‌های تهران و تعداد کمی از آنان در تونل‌ها نصب شده است، اظهار کرد: به طور کلی ۱۷۵ دوربین ثبت تخلفات در تهران استفاده می‌شود که همگی به طور ۲۴ ساعته فعال هستند.

    نظرات