معاون امور مسکن و ساختمان منصوب شد

معاون امور مسکن و ساختمان منصوب شد

http://www.bananews.ir/در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان به عنوان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.

به گزارش بنانیوز ؛ عباس آخوندی در این حکم خطاب به معاون جدیدش تاکید کرده که عرصه ساختمان و توسعه مهندسی نیازمند تحولات بنیادی بدین شرح است:

- مهم‌ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است؛ بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌های توسعه مسکن و مهندسی و فرایندهای عملیاتی خدمات مهندسی این اصول باید مورد توجه باشد.

- درعرصه مسکن به دلیل جایگاه مهم آن در حیاط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه و تأکید قانون اساسی بر اهمیت آن، در همه سال‌های بعد از انقلاب سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی گوناگونی انجام شده که لازم است با جمع‌بندی و تحلیل و ارزیابی تجارب گذشته بر جامعیت، استحکام و کارایی آنها افزوده شود و به طور منظم بر کیفیت عملکرد آنها نظارت شود.

 

- کمک به تجدید ساختار حرفه مهندسی در رشته‌های شهرسازی، معماری، سازه، تأسیسات ساختمان، طراحی داخلی، مهندسی محیط تأسیسات شهری، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ترافیک و حمل و نقل، راه و راه‌آهن، فرودگاه، بندرسازی، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح و نقشه برداری با توجه به تحولات جهانی سه دهه اخیر در صنعت ساختمان، فن‌آوری‌های جدید طراحی، و نقش سرمایه‌گذاری مدیریت بخش خصوصی در توسعه شهرها و زیرساخت‌ها.

- کمک به انتقال فناوری‌های نوین مهندسی به داخل کشور و توانمندسازی شرکت‌های داخلی برای ورود به رقابت‌های جهانی.

- بازسازی رابطه صلاحیت‌های حرفه‌ای با نظام مقررات نظارتی دولت، و بازنگری در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.

- اتخاذ تدابیر لازم برای آماده‌سازی جمعیت کثیر و دائم‌التزاید فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی به منظور کارآموزی و کسب توانمندی‌های حرفه‌ای لازم برای ورود به بازار کار واقعی و جلوگیری از پدیده‌های ناپسند در این بازار.

- برگزاری جشنواره و کنفرانس سالانه مهندسی به منظور ارزیابی دستاوردهای طراحی ، اجرایی و پژوهشی و انتشار نتایج آن برای اطلاع جامعه.

به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان دکترای معماری اسلامی از دانشگاه لندن دارد و رییس دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مدیر قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران و عضو هیات رییسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را در سوابق خود دارد.

از مسئولیت‌های وی می‌توان به رییس دانشکده معماری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس هنرهای زیبا، مدیر قطب علمی فناوری معماری، مشاور معاون معماری و شهرسازی و وزارت مسکن و شهرسازی سابق، عضو شورای معماری و شهرسازی بم و ... اشاره کرد.

نظرات