بهره‌برداری از قطعه اول بزرگ‌ترین محور ترانزیتی شمال آذربایجان غربی

بهره‌برداری از قطعه اول بزرگ‌ترین محور ترانزیتی شمال آذربایجان غربی

۱۸ www.BanaNews.irکیلومتر از بزرگراه سلماس ـ صوفیان به عنوان بزرگ‌ترین محور ترانزیتی شمال آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر راه و ترابری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی، قطعه اول بزرگراه سلماس ـ صوفیان به طول ۱۸ کیلومتر که از عظیم‌ترین پروژه‌های راهسازی آذربایجان غربی به شمار می‌رود به بهره‌برداری رسید.

مراحل احداث ۱۸ کیلومتر از این بزرگراه با صرف ۱۲۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به پایان رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابری اظهار داشت: ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بین‌المللی در اولویت برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و ترابری قرار دارد و در چند سال گذشته حرکت‌های بزرگی در راستای شکوفایی صنعت حمل و نقل کشور انجام شده است.

مجید اسعدی از اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل طرح بزرگراه سلماس ـ صوفیان خبر داد و گفت: بزرگراه سلماس ـ صوفیان در مجموع به طول ۱۱۱ کیلومتر یکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیتی کشور به شمار می‌آید که این پروژه با همت و تلاش مضاعف مجموعه راه و ترابری سال آینده به صورت کامل تکمیل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با گشایش پایانه مرزی کوزه‌رش در سال آینده تحول بزرگی در اقتصاد آذربایجان غربی تحقق می‌یابد.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اینکه طرح احداث بزرگراه سلماس ـ صوفیان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های راهسازی استان است، عنوان کرد: آمار تصادفات جاده‌ای منطقه با بهره‌برداری از این بزرگراه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

علیرضا رحمان‌زاده یادآور شد: قطعه دوم بزرگراه سلماس ـ صوفیان به طول ۱۳ کیلومتر با ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت قطعه دوم این پروژه هزینه شده، ادامه داد: برای اتمام این طرح در محدوده راه‌های ارتباطی آذربایجان غربی اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

این مسئول تعداد دور برگردان و پارکینگ احداث شده در قطعه اول این بزرگراه را ۱۳ دستگاه اعلام کرد و بیان داشت: ۷۸ دستگاه ابنیه فنی در این طرح برابر با استانداردهای جهانی احداث شده است.

طرح احداث بزرگراه سلماس ـ صوفیان در دو قطعه در حوزه استحفاظی آذربایجان غربی از سال ۸۶ آغاز شده که مشکلاتی از قبیل کمبود اعتبار و عدم همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان در جابه‌جایی تأسیسات سبب کندی روند پیشرفت این طرح شده بود.

 

 

    نظرات