نقش مهندسان در حل مشکلات استان‌ها

نقش مهندسان در حل مشکلات استان‌ها

http://www.bananews.ir/معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: تحریم‌ها برای ملت ایران نعمت بزرگی بود.

به گزارش بنانیوز ، احمد مجیدی در همایش روز مهندس که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار کرد: انتظار جامعه از مهندسان و دانشگاه استفاده از ابزار و منابع و بیشترین استفاده در زمان کوتاه است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب مهندسان ایران از فعالیت‌های مهندسی دور مانده بودند و فعالیت‌ها به افرادی که گاهی تخصصی هم نداشتند و به بیگانگان سپرده می‌شد، ادامه داد: بعد از انقلاب فعالیت‌های مفیدی توسط مهندسان انجام شد.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موفقیت در عرصه‌های مختلف توسط امام راحل پایه‌گذاری شد، ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با شعار ما می‌توانیم استعدادهای بالقوه اقشار جامعه را فعال کرد.

مجیدی با اشاره به دستیابی مهندسان و اندیشمندان ایرانی به انرژی هسته‌ای، فرستادن ماهواره به فضا و ساخت سدهای بزرگ را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایرانی به رهبری امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها با راه‌هایی که توسط مهندسان تأسیس شد از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب این توانمندی‌ها را نداشته و محتاج مشاوران خارجی بودیم، اظهارکرد: باید به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شود که مهندسان پس از فراغت از تحصیل توانایی انجام کار داشته باشند.

 

معاونت امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در رشته‌های پزشکی دانشجویان به گونه‌ای تعلیم داده شده و دوره‌های تئوری را در کنار عملی گذراندند که پس از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام کار را دارا هستند.

مجیدی خواستار ارائه آموزش‌های عملی به دانشجویان مهندسی شد و تصریح کرد: این قشر نیز باید همچون فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی به گونه‌ای آموزش‌ها را فراگیرند که توانایی عملی انجام کار را داشته باشند.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم ارائه آموزش کاربردی علوم به دانشجویان تصریح کرد: در ۲۰۰ سال گذشته ۴۵۰۰ نخبه در ایران درخشیدند که از این تعداد ۱۱۰۰ خبه متعلق به استان مرکزی است.

مجیدی با بیان اینکه در استان مرکزی علاوه بر صنایع، نخبگان بسیاری با درجات علمی مطلوب حضور دارند، اضافه کرد: چرا نباید از علم در راستای تولید و افزایش ثروت استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید این مشکلات در بخش مهندسی حل شود، اظهار کرد: به جای اینکه عمل افراد ملاک قرار گیرد مدارک تحصیلی ملاک است و نتیجه آن افزایش مدارک دانشگاهی بدون توانایی در عمل است.

مجیدی تصریح کرد: ما نمی توانیم به مدارج علمی عالی دست یابیم مگر اینکه همه با هم و یکپارچه در رفع مشکلات و تولید ملی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز چالش‌های فراوانی در سطح جامعه وجود دارد، اضافه کرد: امروز جامعه مهندسی با توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف علمی می‌توانند این چالش‌ها را رفع کنند.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از آلودگی شهر اراک مربوط به صنایع است، گفت: باید با کنترل کیفیت و بررسی‌های لازم، این مشکلات توسط مهندسان حل شود.

    نظرات