مجوز طرح ترافیک را از عابربانک بخرید

مجوز طرح ترافیک را از عابربانک بخرید

http://www.bananews.ir/مدیرعامل پرداخت نوین اظهار کرد: در این سرویس، شهروند با مراجعه به ATM (عابر بانک) با وارد کردن شماره موبایل خود، طرح مورد نظر خود (روزانه یا هفتگی) را خریداری می کند؛ سپس باید از طریق همان شماره موبایل، شماره پلاک خودرو را به شماره ۲۰۰۰۱۸۱۸ پیامک کند و به این ترتیب در لیست دارندگان طرح ثبت نام می شود.
شهرداری تهران با همکاری یک ارائه دهنده خدمات پرداخت، برای فرهنگ سازی بیشتر خدمات الکترونیکی، امکان خرید طرح ترافیک از عابربانک را فراهم کرده که با این روش حتی در صورت جریمه شدن، با خرید طرح قبل از ساعت ۴، جریمه حذف می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس؛ احمد میردامادی در یک نشست خبری با خبرنگاران، از طرح جدید شهرداری تهران برای فرهنگ سازی بیشتر خدمات الکترونیکی خبر داد.

مدیرعامل پرداخت نوین افزود: در این سرویس، شهروند با مراجعه به ATM (عابر بانک) با وارد کردن شماره موبایل خود، طرح مورد نظر خود (روزانه یا هفتگی) را خریداری می کند؛ سپس باید از طریق همان شماره موبایل، شماره پلاک خودرو را به شماره ۲۰۰۰۱۸۱۸ پیامک کند و به این ترتیب در لیست دارندگان طرح ثبت نام می شود.

وی ادامه داد: با این روش خرید الکترونیکی، شهروند حتی اگر تا یک ساعت پیش از پایان ساعت طرح (ساعت ۵) طرح تهیه کند، جریمه نخواهد شد. در حالی که در روش حضوری خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل باید یک روز قبل از تاریخ درخواست، ثبت نام و خرید انجام شود.

میردامادی همچنین در خصوص تاثیر وضعیت اینترنت کشور بر ارتباطات بانکی، توضیح داد: تمام ارائه دهندگان خدمات پرداخت در کشور موظف به دارا بودن Data base (مرکز داده) و مرکز سوئیچ مستقل هستند؛ تمام سرورهای شبکه پرداخت کشور در داخل است و هیچ ارائه دهنده ای اجازه خروج سرور از کشور را ندارد.

وی ادامه داد: به این ترتیب ارتباطات بانکی بر بستر ارتباط داخلی است و به ارتباطات اینترنت وابستگی چندانی ندارد. اما در برخی مواقع خاص مانند ثبت نام حج، یارانه یا خودرو که تراکنش ها به یکباره افزایش می یابد، در ارتباطات بین سوئیچ‌های بانک‌ها تاخیر ایجاد می‌شود و نه سوئیچ های خدمات پرداخت که لازم است بانک ها خود را برای چنین بار افزایشی و شرایط بحرانی آماده کنند.

وی یادآور شد: برای مثال در روز نخست توزیع سبد کالا، در حالی که پیش بینی شده بود از جمعیت حدود ۷۵ میلیون نفری ایران، ۱۵ تا ۱۶ میلیون تقاضا برای دریافت سبد ارسال شود، اما بیش از ۸۰ میلیون تراکنش برای اطلاع از تخصیص یا عدم تخصیص ثبت شد.

    نظرات