برقی‌کردن راه‌آهن تهران - مشهد با فاینانس چینی

برقی‌کردن راه‌آهن تهران - مشهد با فاینانس چینی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل راه‌آهن از انعقاد قرار‌داد برقی‌کردن خط تهران - مشهد تا پایان امسال خبر داد و گفت‌: ابتدای سال آینده پروژه برقی‌کردن خط راه‌آهن تهران - مشهد آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت، قطار برقی تهران - مشهد راه‌آندازی شود.

به گزارش بنانیوز ، محسن پورسید آقایی در نشست خبری امروز با بیان این‌که تا پایان امسال قرار‌داد فاینانس مسیر تهران - مشهد را منعقد کرده و برای تصویب ارسال می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت بتوانیم بخشی از این پروژه را انجام دهیم و با افزایش سرعت در این مسیر نیز اجرایی شود.

وی افزود: سرعت مورد نظر برای این مسیر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است که در این صورت می‌توان مسیر تهران - مشهد را ظرف شش ساعت طی کرد.

پورسید آقایی گفت: زمینه‌های کافی برای سودآوری طرح به صورت BOT فراهم نبود و وزارت دفاع از این طرح انصراف داد و در حال حاضر راه‌آهن و دولت از طریق فاینانس این طرح را دنبال می‌کنند و اعتبار آن از محل بودجه عمرانی کشور تامین می‌شود.

مدیر عامل راه‌آهن افزود: فاینانس در این شرایط فقط کشور چین است و توافق بین دو دولت ایران و چین صورت می‌گیرد.

وی درباره‌ برآورد هزینه برای این پروژه گفت: اصلاح خطوط برای افزایش سرعت به ۲۰۰ کیلومتر و دیگر اقدامات مورد نیاز برای برقی‌ کردن مسیر نیاز به هزینه‌ دو میلیارد دلاری دارد.

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان در نیمه اول سال آینده
معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان را از دیگر پروژه‌های مهم اولویت‌دار وزارت راه عنوان و اظهار کرد: مذاکراتی در این زمینه با پیمانکار که خاتم‌الانبیاء بوده و فاینانس آن چینی است درباره‌ نحوه انجام کار و مشخصات آن انجام شده که امیدواریم در نیمه اول سال آینده عملیاتی شود.

وی ادامه داد: مردم باید حداکثر ظرف دو ساعت از ایستگاه تهران به اصفهان سفر کنند و با این احتساب سرعت در این مسیر باید به ۲۵۰ کیلومتر یا بیشتر افزایش یابد.

مدیرعامل راه‌آهن ابراز امیدواری کرد سال آینده عملیات فاینانس این پروژه انجام شود و تا پایان دولت بتوانیم آن را افتتاح کنیم.

    نظرات