مستاجران از صاحبخانه‌ها پیشی گرفتند

مستاجران از صاحبخانه‌ها پیشی گرفتند

http://www.bananews.ir/در حالیکه حجم کل معاملات مسکن در بهمن‌ امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته باز هم تعداد معاملات اجاره‌نشینی بیش از پارسال شد و مستاجران از خریداران مسکن پیشی گرفتند.

به گزارش بنانیوز ؛ بهمن‌ امسال نیز همچون ۱۰ ماه دیگر سال همزمان با کاهش میزان خرید و فروش خانه با افزایش اجاره‌نشینی همراه شد؛ به گونه‌ای که این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۸۷ هزار موردی خرید و فروش خانه و افزایش بیش از ۴۰۰۰ موردی اجاره‌نامه همراه بود.

مقایسه ماه به ماه قرار‌داد‌های مسکن از ابتدای سال بیانگر کاهش حجم معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش اجاره‌نشینی است.

همچنین در سالی که گفته می‌شود بیشترین رکود مسکن طی دهه گذشته را به خود اختصاص داده هرچه خرید و فروش‌ها کمتر شده به ازای آن قرار‌داد‌های اجاره‌نشینی افزایش یافته است و برخی معتقدند این امر به دلیل کاهش قدرت خرید خانه از سوی متقاضیان است.

برخی دیگر نیز عامل اصلی کاهش قدرت خرید خانه را افزایش ناگهانی قیمت مسکن در سال ۹۱ می‌دانند و معتقدند حدود دو سال زمان برای تعدیل و کاهش قیمت‌های افزایشی بازار و خروج رکود از بازار مسکن نیاز است.

بر اساس آمار موجود از میزان قرار‌داد‌های منعقد‌ شده در بخش مسکن بهمن‌ امسال سهم استان تهران از میزان کل قرار‌داد‌های مسکن بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ قرار‌داد بود که از این میزان ۲۵ هزار و ۸۰۰ مورد مربوط به خرید و فروش‌ و ۲۰ هزار و ۹۰۰ مورد مربوط به اجاره‌نشینان بوده است.

همچنین آمار معاملات مسکن در بهمن‌ امسال نسبت به ماه قبل (دی) با کاهش ۳۷ هزار موردی مواجه شده است.

    نظرات