لغو بیش از ۲۲۰۰ پرواز از سوی ایرلاین‌های آمریکایی

لغو بیش از ۲۲۰۰ پرواز از سوی ایرلاین‌های آمریکایی

http://www.bananews.ir/ایرلاین‌های آمریکایی بیش از ۲۲۰۰ پرواز را دوشنبه در پی وزش طوفان زمستانی شدید در سواحل شرقی آمریکا لغو کردند.

به گزارش بنانیوز(Bananews.ir)، بیشترین پروازهای لغو شده در واشنگتن دی سی، فیلادلفیا، نیویورک و بالتیمور صورت گرفتند.

ایرلاین‌ها طبق آمار سایت پیگیری پرواز FlightAware.com دو هزار پرواز را نیز روز یکشنبه در دالاس، شیکاگو و هوستون لغو کرده بودند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، به طور معمول روزانه بیش از ۳۰ هزار پرواز در آمریکا انجام می‌شود اما مسافران هوایی این کشور امسال زمستان سختی را تجربه کرده‌اند به طوریکه از اول دسامبر بیش از ۸۷ هزار پرواز داخلی لغو شده‌اند.

ایرلاین‌های آمریکایی اکنون در لغو پروازها پیش از وقوع طوفان به سرعت عمل می‌کنند که به دلیل مقررات جدید دولت برای بهبود فعالیت‌های کلی است. همچنین لغو سریع‌تر، هزینه‌های متحمل شده را کمتر می‌کند و ایرلاین‌ها را از دردسر جریمه به دلیل معطلی مسافران نجات می‌دهد.

به علاوه دولت آمریکا مقررات جدیدی را از ابتدای ژانویه به اجرا گذاشته که مدت زمان استراحت خلبانان را افزایش می‌دهد. این امر فعالیت بدون برنامه‌ریزی را برای ایرلاین‌ها دشوار کرده و در شرایطی مانند وقوع طوفان ایرلاین‌ها ناچارند پروازهای بیشتری را لغو کنند.

از سوی دیگر لغو پروازها برای ایرلاین‌ها از نظر اقتصادی اقدام به صرفه‌ای است زیرا با نگه داشتن هواپیما در فرودگاه و به دور از طوفان، از تجهیزات خود محافظت کرده و پس از طوفان، پروازها سریع‌تر به برنامه قبلی بازمی‌گردند و کارکنان شامل حمل کنندگان بار، ماموران گیت و خدمه پرواز برای خدمت در هنگام نیاز تازه نفس می‌مانند.

ایسنا

    نظرات