نرخ سفرهای دریایی قشم - بندرعباس ثابت ماند

نرخ سفرهای دریایی قشم - بندرعباس ثابت ماند

http://www.bananews.ir/مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی گفت: با موضوع افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری قشم – بند‌رعباس مخالفت شد که این موضوع برای صاحبان شناور مشکل‌ساز خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irاحمد هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ کرایه شناورها در مسیر قشم – بند‌رعباس ۷۰۰۰ تومان است، گفت: پیشنهاد افزایش نرخ به ۱۲ هزار تومان را داده بودیم که با این موضوع مخالفت شد.

وی افزود: با توجه به این‌که قیمت کشتی‌های مسافری در این مسیر بین چهار تا پنج میلیارد تومان است؛ بنابراین مبلغ فعلی برای صاحب شناور به صرفه نیست این در حالی است که پس از سال‌ها فقط در سال گذشته مبلغ هزار تومان افزایش کرایه داشتیم.

هاشمی تاکید کرد: کرایه ۷۰۰۰ تومان در این مسیر با توجه به میزان تورمی که شاهد هستیم به صرفه نیست و صاحبان شناور با این مبلغ نمی‌توانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی با گلایه از اینکه تعیین تعرفه‌ها به صورت تکلیفی شده است، اظهار کرد: بر اساس برآورد کارشناسی که انجام دادیم نرخ کرایه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان برای سوددهی این شناورها تصویب شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب نگرانی صاحبان شناور در این مسیر شده است، گفت: البته موافقت ضمنی با افزایش مبلغ کرایه به ۱۰ هزار تومان صورت گرفته ولی هنوز عملیاتی نشده است.

ایسنا

    نظرات