نقش آرتیشک بر زیبایی خانه

نقش آرتیشک بر زیبایی خانه

http://www.bananews.ir/بی‌توجهی به تناسبات فضایی، نورگیری و مسایل زیبایی‌شناسی مانند فرم، رنگ در داخل و خارج خانه، سبب ایجاد نوعی معماری به اصطلاح بساز بفروشی شده که جای تاسف دارد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irمتاسفانه نقش معمار (آرشیتکت) در جامعه امروز ما فراموش شده است و شهروندان الگوهای مناسبی ندارند و به حداقل‌ها راضی می‌شوند.

براساس این گزارش ایراد اصلی به سازندگان و کارفرمایان بازمی‌گردد که حاضر نیستند در اغلب موارد با صرف هزینه‌ای بیشتر، طرحی خوب و بدون مشکل برای ساکنان بعدی داشته باشند.

گفتنی است جدا از نماهای نازیبا که در سطح شهر داریم، فضاهای داخلی نیز چندان راضی کننده نیست. بی‌توجهی به تناسبات فضایی، نورگیری و مسایل زیبایی‌شناسی مانند فرم، رنگ در داخل و خارج خانه، سبب ایجاد نوعی معماری به اصطلاح بساز بفروشی شده که جای تاسف دارد.خانه‌ها سیستم فاضلاب و اگوکشی وجود داشته باشد تا بتواند فاضلاب را هدایت کند.رنگ داخل خانه نباید تاریک باشد و از رنگ‌های روشن، ملایم و شاد استفاده شود .

براساس این گزارش توالت خانه حتما باید دارای شترگلو و سیفون باشد. شترگلو موجب می‌شود ارتباط بیرون و درون توالت قطع شده، بو باید در ساختمان نپیچد و از ورود حشرات جلوگیری کند. کف و دیوارهای توالت، حمام و آشپزخانه تا سقف حتما از جنس قابل شستشو باشد تا بهداشت آن به طور کامل تامین شود

آشپزخانه باید تا حد امکان بزرگ باشد و دارای هود یا هواکش باشد تا مانع پیچیدن بو در خانه شود

پنجره‌ها باید حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نور خانه را تامین کنند. از قسمت پایین به کف نچسبیده باشند تا امکان پرت شدن به خصوص در کودکان وجود نداشته باشد و حتما دارای توری‌های سالم باشند تا از ورود حشرات به خانه جلوگیری به عمل آید

براساس این گزارش در صورتی که در خانه از رادیاتور و شوفاژ استفاده نمی‌شود، خانه باید به دودکش استاندارد مجهز باشد تا مانع پخش شدن گاز مونوکسیدکربن در خانه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات