آغاز برقی کردن خط آهن تهران - مشهد در سال ۹۳

آغاز برقی کردن خط آهن تهران - مشهد در سال ۹۳

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به نیاز به ورود ۹۰ دستگاه لکوموتیو به ناوگان ریلی کشور در سال جاری، گفت: قرارداد فاینانس برقی کردن خط ‌آهن تهران - مشهد منعقد شد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irمحسن پورسید آقایی‌ با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان در نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر همواره بر مسأله اقتصاد در کنار سایر موارد تاکید داشته‌اند و این مسأله بیانگر آن است که اگر کشور از نظر اقتصادی توانایی داشته باشد ما می‌توانیم کشوری آباد و پیشرفته داشته باشیم.

وی افزود: رکن استقلال کشور ریشه در اقتصاد هر کشور دارد و اگر بنا داریم کشوری آباد و مستقل داشته باشیم، باید در تمام عرصه‌ها از جمله سیاست و فرهنگ و از این قبیل به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن اضافه کرد: مدیریت جهادی ‌بدان معنا است که در جهت افزایش کارایی گام برداریم و کشور و سازمان خود را توسعه دهیم و از مزایای آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه پایه‌گذاری اهداف و برنامه‌ها در شرکت راه‌آهن نیز برمبنای همین شعار خواهد بود، گفت: افزایش ۲۰ درصدی عملکرد راه آهن در حوزه بار ازجمله اهداف کلان پیش رو خواهد بود، ضمن اینکه باید این رشد را در سال‌های پیش رو حفظ کنیم.

پورسید آقایی افزود: افزایش سرعت، نظم و کیفیت در حوزه مسافری از دیگر اهداف پیش روست که باید تلاش کنیم، تا علاوه بر رشد کمی ۱۲ درصد در جهت کاهش زمان سیر مبدا تا مقصد حرکت کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین از افزایش تعداد واگن‌های مسافری و باری خبر داد و گفت: با توجه به فرسوده بودن بخشی از ناوگان مسافری در سال جاری باید ۱۰۰ دستگاه واگن جدید مسافری توسط بخش خصوصی وارد ناوگان ریلی کشور شود و در بخش باری نیز به ۴ هزار دستگاه واگن جدید نیازمندیم.

به گفته وی در سال جاری ناوگان ریلی نیازمند ورود ۹۰ دستگاه لکوموتیو است. مدیرعامل راه آهن با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در سال جاری بیان کرد: بهسازی و بازسازی ۴۶۷ کیلومتر و همچنین ۲ خطه کردن ۳۰۵ کیلومتر از از خطوط ریلی موجود از دیگر پروژه های مهمی است که بنا است در حوزه زیربنایی اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ‌از بازگشایی ۲۳ ایستگاه راه‌آهن خبر داد و افزود: در سال جاری کار احداث ترمینال مسافری شماره ۲ مشهد و همچنین برنامه‌ریزی برای تهیه و تدارک مقدمات اولیه ساخت ترمینال شماره ۲ تهران آغاز خواهد شد.

پورسید آقایی اضافه کرد: برقی کردن محور تهران - مشهد با سرعت سیر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت از دیگر پروژه‌های مهم سال جاری است که با انعقاد قرارداد فاینانس آن در هفته آخر اسفند ۹۲، در سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

مدیرعامل راه‌آهن پروژه بتنی کردن محور جنوب و برنامه ای کردن حرکت قطارهای باری را از دیگر برنامه های در دست اجرا برشمرد و گفت: با توجه به نقش پررنگ ترانزیت از نقطه نظر جغرافیایی و جایگاه منطقه ای ایران؛ با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ درصدی بار در این حوزه را خواهیم داشت.

پورسیدآقایی افزایش عملکرد راه آهن حفظ تعرفه را از دیگر برنامه‌های پیشروی در سال جاری برشمرد و بیان کرد: برای این منظور باید در جهت افزایش سهم راه آهن در حوزه جابه‌جایی بار و نزدیکی تعرفه آن به ۶۵ درصد تعرفه حوزه جاده گام برداشت و این هدف یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد.

 

مهر

    نظرات