اتمام راه‌آهن گیلان تا پایان سال آینده

اتمام راه‌آهن گیلان تا پایان سال آینده

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در صورت تامین منابع، راه‌آهن گیلان تا پایان سال ۹۴ تکمیل می‌شود.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irشعبانعلی خاوری اظهار کرد: در جهت تحقق شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اداره کل راه و شهرسازی گیلان در نظر دارد تا از امکانات نوین برای خدمات رسانی بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: گیلان از جمله استانهایی است که خرابی راه هایش بیش از سایر استانهاست و برای کاهش این مشکل برنامه داریم تا در سال ۹۳ بر روش بازیافت گرم آسفالت متمرکز شویم.

خاوری خاطرنشان کرد: در جهت جهاد فرهنگی اگرچه اداره کل راه و شهرسازی یک دستگاه فرهنگی نیست اما تقویت فرهنگ کار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های امسال را ارتقای پروژه‌های خود یاری عنوان کرد و گفت: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور ۵۴ درصد است و استان گیلان در این حوزه ۱۱ درصد از کشور عقب است این در حالیست که با اجرای پروژه های خود یاری که مردم بخشی از هزینه آسفالت شدن راه را تقبل می کنند می توان این عقب ماندگی را جبران کرد و در جهت توسعه آسفالت راههای روستای استان قدمهای موثرتری برداشت.

خاوری با بیان اینکه در بخش راه و شهرسازی گیلان، استان گیلان ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین داریم، تصریح کرد: عمر این ناوگان بیش از ۲۳ سال است.

او درباره راه‌آهن گیلان پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عنوان کرد و گفت: اتمام این پروژه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خاوری اضافه کرد: در بودجه سال ۹۳ تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پول برای این راه آهن در نظر گرفته شده است و قرار است از منابع فایناس مبالغی برای این پروژه لحاظ شود که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۴ به پایان می‌رسد.

طبق قول مسئولان استان قرار بود که سوت قطار در خرداد ۹۲ در گیلان شنیده شود.

 

ایسنا

    نظرات