چگونه قیمت زمین را در کلان‌شهرها بشکنیم؟

چگونه قیمت زمین را در کلان‌شهرها بشکنیم؟

http://www.bananews.ir/افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث افزایش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمد عدالتخواه - کارشناس مسکن -درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: این افزایش قیمت‌ها قطعا در بازار مسکن تاثیر می‌گذارد چراکه بدین ترتیب هزینه‌های تولید افزایش پیدا می‌کند که نهایتا منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود و قیمت‌ها به همین ترتیب بالا می‌رود.

 

وی افزود: بدین ترتیب با افزایش قیمت‌ها میزان خرید مردم کاهش پیدا می‌کند که نهایتا منجر به رکود در بازار مسکن می‌شود.

این کارشناس مسکن درباره اولویت‌های دولت در سال جدید گفت:‌ اگر سیاست‌های دولت به سمتی پیش رود که مالیات خانه‌های خالی افزایش پیدا کند می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.

عدالتخواه تاکید کرد: دولت با وارد شدن در حوزه زمین یعنی ورود زمین‌های ملی به محدوده شهرها و افزایش میزان زمین باعث کم شدن قیمت زمین خواهد شد؛ بدین ترتیب قیمت خانه نیز شکسته می‌شود.

وی افزود: دولت با تصویب قوانین و سیاست‌هایی که جلوی احتکار خانه‌ها را بگیرد می‌تواند به این بخش کمک کند؛ به طوری که افزایش مالیات برای خانه‌های خالی می‌تواند شرایط بهتری را برای این بخش به ارمغان آورد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که رونق بازار بستگی به مقدار تولید با میزان تقاضا دارد، تصریح کرد: اگر دولت سیاست افزایش مالیات خانه‌های خالی را در پیش بگیرد و مالکان متوجه شوند که با سود زیادی از نگهداری از خانه‌ها در آینده مواجه نیستند می‌توان رونق را به این بخش بازگرداند.

عدالتخواه در مورد افزایش میزان تسهیلات بانکی نیز اظهار کرد: این میزان افزایش تاثیر بسیار جزئی در بخش مسکن داشته به طوری که این درصد در شهرهای بزرگ اصلا به چشم نمی‌آید اما در شهرستان‌ها درصد کمی تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: این میزان افزایش وام برای افرادی که بازپرداخت آن برایشان بسیار سخت است و جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند کمکی نبوده است چراکه این وام‌ها با بهره‌های بسیار بالا محاسبه می‌شوند.

 

ایسنا

    نظرات