هزینه جمع آوری پسماند تهرانی ها ۱۷۰ میلیارد تومان در سال/ ورود به نهادهای سیاستگزار مهمترین راهکاری ارتقای محیط زیست

هزینه جمع آوری پسماند تهرانی ها ۱۷۰ میلیارد تومان در سال/ ورود به نهادهای سیاستگزار مهمترین راهکاری ارتقای محیط زیست

http://www.bananews.ir/معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سالانه برای جمع آوری و مدیریت پسماند شهر تهران هزینه می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،«سیدمحمد مجابی» عصر روز شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه عکس« مسیر سبز- ساحل پاک از نگاه مردم» در برج میلاد گفت:در شهر تهران بنا به شرایط روزانه هشت تا ۱۴ هزار تن زباله جمع آوری می شود که این کار سه بار در روز انجام می شود.

وی افزود: اگر این حجم عظیم زباله مدیریت شود قطعا ثروت زیادی به دست خواهد آمد اما متاسفانه چون تمام زباله ها تفکیک نشده اند، هدر می روند.

 

وی ادامه داد: قانون مدیریت پسماند در کشور وجود دارد و یکی از مفاد آن، اینست که زباله ها تا پایان سال ۹۱ باید به صورت تفکیک شده، جمع آوری شوند، اما این اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد: تنها قانون، کارساز نیست بلکه باید انگیزه و علاقه در مردم ایجاد شود.

مجابی گفت: در بسیاری از شهرهای اروپایی هفته ای یکبار زباله جمع آوری می شود و در شهرهای ژاپن زباله را شهرداری تفکیک و جمع آوری نمی کند بلکه مردم موظفند در مبدا آن را تفکیک کنند و سپس شرکت های مخصوص بازیافت آنها را جمع آوری می کنند، یا در شهری مانند توکیو سطل زباله دیده نمی شود و به همان نسبت هم زباله بر روی زمین وجود ندارد.

ورود به نهادهای سیاستگزار مهمترین راهکاری ارتقای محیط زیست

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی وامور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : برای ارتقای شاخص های زیست محیطی علاوه بر فرهنگ سازی باید در نهادهای سیاستگزاری هم ورود پیدا کرد .

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد که این کار به تنهایی از عهده سازمان حفاظت محیط زیست برنمی آید بلکه به همکاری سمن ها و مشارکت آنها نیاز است.

وی به امضای توافقنامه طرح «مسیر سبز- ساحل پاک» در اواخر اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت:این توافقنامه بدون تامین اعتبار به امضا رسید که مرحله اول آن در فروردین ماه ۹۳ در استان های شمالی کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان اجرا شد و قرار است به طور مداوم در سراسر کشور اجرا شود

وی تاکید کرد: این طرح با همت سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست اجرا شد که این نشان می دهد تنها داشتن قانون کافی نیست.

مجابی گفت: طرح مسیر سبز- ساحل پاک باید به سمت مسیر سبز- ایران پاک حرکت کند.

نمایشگاه عکس« مسیر سبز-ساحل پاک از نگاه مردم» به مدت یک هفته در برج میلاد برقرار است و بعد از آن در پارک پردیسان و بعد به صورت دوره ای در استان های البرز، قزوین، گیلان، گلستان و مازندران به نمایش گذاشته می شود.

 

  سازمان حفاظت محیط زیست

    نظرات