بی‌رحمی به حریم سبز پایتخت

بی‌رحمی به حریم سبز پایتخت

http://www.bananews.ir/رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بر اساس گزارش‌های ارائه شده ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در پیرامون شهر تهران در حال انجام است که شکایت اهالی منطقه را هم به دنبال داشته است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،بر این اساس ما اعلام می‌کنیم که با این ساخت و ساز‌ها ولو مربوط به هر وزارتخانه یا دستگاه دولتی باشد رسیدگی کرده و با آن برخورد می‌کنیم.پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان تهران با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و نیز نمایندگان شورا‌های بخش کن و آفتاب برگزار شد. در این جلسه موضوعاتی از قبیل ارائه شیوه‌نامه مربوط به حریم شهرستان تهران و نیز رسیدگی به مشکلات و مسائل روستاها مطرح شد.
در ابتدای این جلسه گزارشی از ساخت و ساز‌های غیرمجازی در روستاهای کن توسط نهاد‌های گوناگون از قبیل شهرداری منطقه ۲۲ و وزارت جهاد کشاورزی در حریم فضای سبز تهران ارائه شد که موجبات نارضایتی اهالی روستا‌های اطراف را فراهم آورده بود.
احمد مسجد جامعی نیز در ارتباط با این ساخت‌وساز‌ها گفت: متاسفانه بر اساس گزارش‌های ارائه شده ساخت و ساز‌های غیرمجاز در پیرامون شهر تهران در حال انجام است که شکایت اهالی منطقه را هم به دنبال داشته است. بر این اساس ما اعلام می‌کنیم که با این ساخت‌وساز‌ها ولو مربوط به هر وزارتخانه یا دستگاه دولتی باشد رسیدگی کرده و با آن برخورد می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه شورای چهارم درصدد ارتقای جایگاه نظارتی برآمده، همچنانکه بیش از یک هزار بخشنامه شهرسازی شهرداری تهران از سوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ابطال شد. از این‌رو در این موضوع نیز باید نظارت کارشناسانه صورت گیرد و در اختیار مسوولان گذاشته شود.
مسجد جامعی همچنین تصریح کرد: مبنای کار ما گزارش‌های شوراهای اسلامی بخش‌ها و روستاها خواهد بود و ما باید در دوره چهارم سعی کنیم جایگاه نظارتی شورا‌ها را ارتقا بخشیم.
وی در پایان گفت: کارگروه ویژه‌ای در این بخش تشکیل خواهد شد و شیوه‌نامه جدید به خواست اهالی منطقه در کمیسیون مربوطه شورای شهرستان مطرح خواهد شد.
پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با ابراز گلایه از ساخت‌وساز‌های حریم فضای سبز در پیرامون شهر تهران و نادیده گرفته شدن حق روستایی‌ها گفت: شورای اسلامی شهر وظیفه خود می‌داند از حق افرادی که نمی‌توانند از حقشان دفاع کنند، دفاع کند و بر این رویه خود استوار خواهیم ماند.

 

دنیای اقتصاد

    نظرات