افزایش معاملات مسکن در سال جاری و آغاز تحول در بازار

افزایش معاملات مسکن در سال جاری و آغاز تحول در بازار

http://www.bananews.ir/معاملات مسکن در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از شش درصد افزایش همراه شده که با توجه به اینکه فروردین هر ساله بازار مسکن در رکود تعطیلات به سر می‌برد افزایش معاملات گویای تکان خوردن بازار و خروج از رکود تورمی سال گذشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،آمار معاملات ثبت شده بخش مسکن حاکی از این است که در اولین ماه امسال میزان خرید و فروش نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

میزان قراردادهای منعقد شده در این مدت بیش از ۹۷ هزار بوده که حدود ۱۰ هزار مورد بیشتر از فروردین سال گذشته شده است.

بر اساس این گزارش از ۹۷ هزار مورد قرارداد عقد شده در فروردین ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ مورد مربوط به قراردادهای خرید و فروش خانه بوده که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال ۹۲ با افزایش ۶٫۴ درصدی مواجه بوده است.

اما به نسبت اسفند پارسال میزان خرید و فروش خانه بیش از ۵۰ هزار مورد کمتر شده که با توجه به تعطیلات نوروزی این روند برای هر سال طبیعی است.

بر اساس آمار کمیسیون تخصصی املاک، میزان قراردادهای پیش‌فروش خانه نیز ۳۲ هزار و ۷۵ مورد بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اختلاف انگشت شمار تقریبا برابر بوده است.

با توجه به اینکه بازار مسکن یک دوره رکود تورمی را تجربه کرده آمارهای موجود بیانگر آغاز تحول در این بخش است و اغلب کارشناسان نیز بر این باور هستند که امسال رفته رفته معاملات مسکن بیشتر می‌شود البته با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز افزایش هزینه‌های ساخت و ساز پیش‌بینی شده است اما طبق تاکید مسئولان وزارت راه و شهرسازی شاهد تلاطم در بازار مسکن نخواهیم بود و این بخش نسبت به سال گذشته با ثبات بیشتری پیش خواهد رفت.

 

ایسنا

    نظرات