ایجاد خوشه صنعتی سنگ در توسعه واحدهای سنگبری الزامی است

ایجاد خوشه صنعتی سنگ در توسعه واحدهای سنگبری الزامی است

www.bananews.irمعاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با توجه به وجود بیش از ۲۰۰ واحد سنگبری در شهرک صنعتی نی‌ریز، ایجاد خوشه صنعتی سنگ سبب توسعه فعالیت واحدهای سنگبری می‌شود.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس محمدعلی زارع روز گذشته در شیراز اظهار داشت: با تشکیل خوشه صنعتی سنگ در شهرستان نی‌ریز، از واحدهای فعال در زمینه فرآوری سنگ و سنگبری‌ها در این منطقه حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سنگبری‌های موجود در شهرک صنعتی نی‌ریز باید به تکنولوژی روز مجهز شوند گفت: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با تأکید مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مورد حمایت از صنایع کوچک و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان شاهد فعالیت‌های چشمگیر در واحدهای سنگبری هستیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات برای نوسازی، تکنولوژی و استقرار صنایع فناوری‌های نوین در عرصه سنگ در این منطقه عرضه می‌شود.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به راکد بودن برخی از واحدهای سنگبری مستقر در این شهرک در زمینه حمایت از این واحدها و ارتقای تکنولوژی موجود افزود: با افزایش تولیدهای مناسب با بازار و استقرار فعالیت‌های واحدها و ارائه تسهیلات و امکانات لازم شاهد تحول چشمگیر در واحدهای سنگبری هستیم.

وی ابراز داشت: رسیدگی به درخواست‌ فعالان و صنعتگران شهرک صنعتی و صدور اسناد واحدهای واگذار شده در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

عزیزی اضافه کرد: با توجه به مشکل‌های مطرح شده از سوی صنعتگران در مورد تأمین وثیقه‌های بانکی آنان، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف ۵۰ درصد از وثیقه‌ سیستم بانک‌ها را تأمین می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در برگزاری تور صنعتی فعالان عرصه سنگ نی‌ریز نیز مساعدت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نی‌ریز حدود ۲۰ درصد از سنگ تزیینی و نمای کشور را استخراج می‌کند، گفت: شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز با ۱۸۶ هکتار مساحت، دارای ۱۳۴ واحد صنعتی و اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۸۶۹ نفر است.

عزیزی اظهار داشت: شهرک صنعتی نی‌ریز با داشتن ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌ فعال‌سازی ۱۷۵ واحد صنعتی، اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۴ واحد صنعتی در سطح این استان در حال ساخت و ساز است.

 

 

    نظرات