تخریب اموال شهرک مسکونی مهستان بدون حکم قضایی

تخریب اموال شهرک مسکونی مهستان بدون حکم قضایی

http://www.bananews.ir/مجری طرح شهرک مسکونی مهستان اعلام کرد: شهرداری باغستان از توابع استان البرز در یک اقدام غیر قانونی و بدون داشتن حکم قضایی نسبت به تخریب اموال این شهرک اقدام کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،حسین شعبانی با اعلام این خبر افزود: در حقیقت این اموال متعلق به مردم و سهامداران این شهرک بوده و تمام مراحل ساخت و اجرای آن طبق مستندات قانونی دنبال شده است، اما مسئولان شهرداری باغستان بدون هیچگونه مجوزی دستور تخریب بخشی از این پروژه را صادر کرده بودند.

 

وی با گلایه از رفتار نامناسب مسئولان شهرداری باغستان با نگهبانان این پروژه، اظهارداشت: این رفتار نادرست مسئولان شهرداری باغستان با اقدام سریع نیروی انتظامی متوقف شد.

شعبانی ادامه داد: این شهرک مسکونی با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان یکی از مناطق مسکونی مدرن این منطقه به شمار می رود و تمام تلاش این مجموعه تحویل واحدها در زمان مقرر به متقاضیان است.

مدیرعامل شرکت پیگیر راه پیروز با بیان اینکه اقداماتی از این قبیل باعث ایجاد فضای بدبینی و نگرانی در بین مردم منطقه می شود، افزود: چنانچه مشکلاتی در روند اجرای این پروژه وجود داشته باشد مسئولان شهرداری می بایست پس از طی مراحل قانونی و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

شعبانی افزود: شهرک مسکونی مهستان با دارا بودن مساحتی بالغ بر ۳۵۰هزار متر مربع به عنوان یکی از الگوهای مدرن ساخت و سازهای مسکونی به شمار می رود و بهتر است مسئولان شهرداری باغستان به جای رویکردهایی از این قبیل نسبت به ساماندهی دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز این منطقه اقدام کنند.

وی با استمداد از مسئولان استانداری البرز و دیگر نهادهای ذی ربط، اعلام کرد: شهرداری باغستان باید نسبت به این رفتار خود پاسخگو باشد، زیرا این شرکت تمام هزینه های قانونی را طبق مصوبه کمیسیون ماده ۵ پرداخت و مجوز ساخت این شهرک را دریافت کرده و حتی در مورد ساخت سازهای تجاری نیز قرارداد اولیه صادر شده است.

وی با طرح این پرسش که چطور پس از پیشرفت ۵۰درصدی این پروژه چنین ادعاهایی مطرح می شود؟ خاطر نشان کرد: این پروژه هیچ حق وحقوقی به شهرداری باغستان بدهکار نیست و اگر شهرداری مدعی است که مطالباتی دارند، باید آن را با رعایت قانون و از طریق مراجع ذیصلاح پیگری کنند.

شعبانی تصریح کرد: این پروژه سه هزار واحدی تاکنون برای دو هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته و با بهره برداری از آن حدود ۸ هزار نفر در آن مستقر خواهند شد.

 

مهر

    نظرات