"مصالح استاندارد" و "نظارت در اجرای ساخت‌و ساز" دو مؤلفه ارتقاء "کیفیت در ساختمان"

"مصالح استاندارد" و "نظارت در اجرای ساخت‌و ساز" دو مؤلفه ارتقاء "کیفیت در ساختمان"

http://www.bananews.ir/عدم نظارت صحیح و نبود مصالح استاندارد می‌تواند مهم‌ترین عناصر در کاهش کیفیت ساخت‌و ساز باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،سیاوش ساعی‌فر رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان گفت: بخش زیادی از مصالحی که در بازار وجود دارد مصالحی هستند که گواهی تأیید کیفیت از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ندارند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مجری ذی‌الصلاح در بسیاری از بخش‌های ساختمان به طور جدی به کار گرفته نمی‌شوند و متولیان امر، نظارت جدی در کیفیت ساخت ندارند در نتیجه گروه‌های اجرایی در ساختمان مشغول به کار می‌شوند که فاقد گواهی‌نامه لازم هستند.

ساعی‌فر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارها در افزایش کیفیت ساخت‌وساز به وجود آمدن شناسنامه فنی و ملکی است و این شناسنامه فنی و ملکی بایستی توسط انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان تهیه شود و توسط تشکلاتی که از بطن خرد انبوه‌سازان به وجود آمده‌اند کنترل و نظارت صورت بگیرد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان در خصوص نوع سیمان به کار گرفته شده در مصالح افزود: در کارخانجات سیمان خوزستان سیمان با تیپ‌های مختلف تولید و متناسب با نوع فعالیت به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: سیمان به طور کامل از نوع کارخانجات داخلی کشور است و کیفیتی که در آن استفاده می‌شود مطلوب و قابل‌قبول است.

ساعی‌فر یادآور شد: ساخت‌وساز باکیفیت با استفاده از مصالح استاندارد و توجه به بخش اجرا و نظارت‌های کافی تحقق خواهد یافت که متأسفانه در استان خوزستان این عناصر با چالش روبروست.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات