ضرورت توجه به افزایش طول عمر ساختمان/ قدمت هر ساختمان حدود ۲۰ سال

ضرورت توجه به افزایش طول عمر ساختمان/ قدمت هر ساختمان حدود ۲۰ سال

http://www.bananews.ir/در کشورهای پیشرفته حداقل عمر مفید ساختمان ۱۰۰ سال قدمت دارد در حالی که در کشور ما نهایتا بیش از ۲۰ الی ۳۰ سال نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ا اشاره به چهار عنصر اصلی در افزایش کیفیت ساخت‌وساز افزود: تدوین قانون و مقررات، حاکمیت دولت در صنعت ساخت‌وساز، فعالیت شهرداری در کنترل و ارائه مجوزها می‌تواند در ارتقاء کیفیت ساختمان تأثیرگذار باشد.

 

وی تصریح کرد: به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و متخصص و کارگران ماهر ساختمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم سمنان/مهدی‌شهر اظهار داشت: توجه به افزایش طول عمر ساختمان و ارتقاء کیفیت در ساخت‌وساز می‌تواند یک سرمایه ملی برای کشورمان باشد.

وی افزود: آموزش کارگران ساختمانی و استفاده مفید از ساعات کاری می‌تواند در افزایش بهره‌وری و کاهش عمر مفید ساخت‌وساز مؤثر باشد.

** نوسان قیمت مسکن در استان سمنان

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: نوسان قیمت در استان سمنان هم‌اکنون مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان سمنان معاملات مسکن طبق روال عادی در کشور از بنگاه‌های املاک انجام می‌شود و در حال حاضر به دلیل تنوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بازار، بورس سکه و ارز این بخش‌ها کمی کم‌رنگ‌تر شده، ولی در مجموع حالت خود را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر چه وضعیتی را به دنبال خواهد داشت اظهار داشت: من با انجام این اقدام مخالف هستم چرا که این کار برخلاف اهداف حمایت از متقاضیان خرید مسکن، باعث گرم شدن بازار دلالگری می‌شود.

خسروی در ادامه گفت: در این راستا دلالان سودآوری می‌کنند و متقاضیان متضرر می‌شوند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات