افتتاح مترو پرند در اوایل سال آینده/ مترو هشتگرد امسال به پایان می‌رسد

افتتاح مترو پرند در اوایل سال آینده/ مترو هشتگرد امسال به پایان می‌رسد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از افتتاح قطار شهری پرند - تهران تا اوایل سال آینده خبرداد و گفت: مترو هشتگرد هم در صورت تامین اعتبار تاپایان امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محسن نریمان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در شهرهای جدید، اظهار داشت: در پردیس، پارک فناوری که طرح‌های دانش بنیان و پژوهشی در آن شکل می گیرد و به عنوان قطب فناوری در کشور مطرح است را با حمایت نهاد ریاست جمهوری توسعه می دهیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طراحی شهرک صنعتی پرند نیز از جمله اقدامات در زمینه اشتغال زایی و سرمایه گذاری است، گفت: تلاش برای ایجاد بازار بین المللی مالی در اندیشه، از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای جذب سرمایه گذاران در شهرهای جدید است.

وی فراهم آوردن زمینه اشتغال در شهرهای جدید در کنار جذب مشارکت‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی را از اولویت های برنامه کاری در دست اقدام شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: ایجاد شهرهای جدید در کشور، سبب شده تا سرریز جمعیتی در شهرهای مادر ساماندهی شده و حاشیه نشینی و ترویج سکونتگاه های غیر رسمی حذف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازیبا بیان اینکه شهرهای جدید با هدف بارگذاری تدریجی جمعیت از شهرهای مادر به این شهرها، از ۲۰ سال قبل در چند استان کشور ایجاد شد، اظهار داشت: این شهرها به تدریج توسعه گرفت و تعداد آن در حال حاضر به ۱۹ شهرجدید رسیده است.

نریمان، برقراری ارتباط ریلی و آزادراهی شهرهای جدید با شهر مادر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: قطار شهری هشتگرد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد تا اواخر سال جاری در صورت تخصیص به موقع و ۱۰۰ درصدی اعتبار درنظر گرفته شده از سوی دولت، به بهره برداری می‌رسد و این نوید به ساکنین شهر جدید پرند نیز داده می شود که قطار شهری پرند - تهران تا اوایل سال آینده، به بهره برداری خواهد رسید.

وی این شرکت را مسئول رسیدگی به مشکلات مسکن های مهر افتتاح شده در شهرهای جدید عنوان کرد و گفت: شرکت عمران، فقط مسئول رسیدگی به مشکلات مسکن های مهر ساخته شده در شهرهای جدید است، این درحالیست که علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، دیگر وزارتخانه ها نیز در قبال مسائل و مشکلات زیر بنایی و روبنایی مسکن مهر، مسئولیت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی همزمان با تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه دولت پیشین، حجم کار خود را متوجه ساخت مسکن مهر کرده بود که رویکرد ما در این دوره صرفا تکمیل واحدهای ناتمام مسکن مهر نبود؛ بلکه اجرای طرح های روبنایی و زیربنایی را که هر شهروند نیازمند آنها است، مدنظر قرار دادیم که توجه به این مسئله در دوره قبل کمرنگ بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص هویت بخشی به شهرهای جدید، خاطر نشان کرد: هویت بخشی به شهرهای جدید، موجب ایجاد حس تعلق ساکنین به محل سکونتشان می‌شود و ما با استفاده از مشاور ها و اساتید مجرب دانشگاهی، به نتایج قابل قبولی رسیده‌ایم.

 

مهر

    نظرات