صنعت اشتغال‌زایی بیشترین سهم را در حوزه" ساختمان" خواهد داشت

صنعت اشتغال‌زایی بیشترین سهم را در حوزه" ساختمان" خواهد داشت

http://www.bananews.ir/صنعت ساختمان بسته به نوع شهر یا روستا می‌تواند در حوزه اشتغال بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد اما به شرط آنکه با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات کارگری به همراه باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،عباس فلاح باباجان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی بخش عظیمی از اشتغال‌زایی در کشورمان را انجام می‌دهند ضروری است که وضعیت و مشکلات آنان مورد توجه ویژه‌ای واقع شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مشکلات آموزش کارگران ساختمانی و پرداخت حقوق و دستمزد به درستی تعریف شود بسیاری از مسائل پیرامون حوزه مسکن و ساخت‌وساز باکیفیت در کشورمان رفع می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی اظهار داشت: کیفیت ساخت‌وساز و طول عمر ساختمان در کشورمان نسبت به دیگر کشورهای توسعه‌یافته به علت وجود مشکلاتی در عدم آموزش و تخصصی‌ کردن کارگران و پرداخت دستمزد و دیگر عوامل رقم پایین‌تر دارد.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن اولولیت جامعه شهری را تشکیل می‌دهد و حتی فراتر از اشتغال در برخی جاها مطرح است تصریح کرد: ۴۰ الی ۷۰ درصد سرمایه یا سفره زندگی جوامع را مسکن تشکیل می‌دهد که البته در شهر و روستاها می‌تواند متفاوت باشد.

باباجان با بیان اینکه مسکن جزء ضروریات و بخش عظیمی از اشتغال و درآمد زندگی را تشکیل می‌دهد تأکید کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان قسمت عظیمی از نیازهایمان را که در گذشته تأمین نشده برطرف کنیم و این امر حجم زیادی از اشتغال‌زایی را برای کشورمان فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: مسکن در بسیاری از کشورهای پیشرفته با برنامه‌ریزی ساماندهی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات