افزایش قراردادهای "مسکن" در سال ۹۳/ثبت بیش از ۲۷ هزار قرارداد مسکن تنها در ۱۵ استان

افزایش قراردادهای "مسکن" در سال ۹۳/ثبت بیش از ۲۷ هزار قرارداد مسکن تنها در ۱۵ استان

http://www.bananews.ir/آمارها حاکی از آن است که میزان قراردادهای مسکن امسال افزایش چند برابری داشته به طوری که در طول ۱۵ روز خردادماه بیش از ۲۷ هزار و ۴۸۰ قرارداد مسکن منعقد شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،کل قراردادهای منعقد شده در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳، ۶۹ هزار و ۶۰ مورد بوده است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۶۹۶ قرارداد مربوط به مبایع نامه ۲۴ هزار و ۸۴۹ قرارداد برای اجاره نامه ، ۳۲ مورد برای اجاره به شرط تملیک، ۴۸ ۳قرارداد برای انتقال سرقفلیها ، ۲ هزار و ۵۸۱ قرارداد برای پیش‌فروش و ۴۰۱ قرارداد مربوط به سایر قراردادهای مسکن است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای خردادماه تا ۱۶ خردادماه ۲۷ هزار و ۴۸۰ قرارداد مسکن منعقد شده که ۱۴ هزار و ۳۳۵ قرارداد برای مبایع‌نامه ۱۱ هزار و ۹۰۱ قرارداد برای اجاره نامه،‌۱۳ قرارداد برای اجاره به شرط تملیک، ۱۷۲ قرارداد برای انتقال سرقفلی، ۹۱۱ قرارداد برای پیش فروش و ۴ قرارداد برای هبه، ۵ قرارداد برای صلح و ۱۳۹ قرارداد مربوط به سایر قراردادهای مسکن در استان تهران می‌باشد.

بر اساس این گزارش، کل قراردادهای منعقد شده در خردادماه سال ۹۲ ، ۲۵ هزار و ۷۸۰ مورد بوده که ۱۳ هزار و ۸۵۱ قرارداد مربوط به مبایع نامه، ۱۰ هزار و ۴۱۴ قرارداد مربوط به اجاره نامه و ۱ هزار و ۸۸ قرارداد مربوط به پیش فروش واحدهای مسکونی بوده است.

گفتنی است، آمارها حاکی از آن است که میزان قراردادهای مسکن نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این امر حاکی از کاهش قیمت اجاره نسبت به سال گذشته می‌باشد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات