اخلاق حرفه‌ای در صنعت "ساختمان" نیاز به ترمیم اصولی دارد

اخلاق حرفه‌ای در صنعت "ساختمان" نیاز به ترمیم اصولی دارد

http://www.bananews.ir/ترکان گفت: اخلاق حرفه‌ای به ویژه در صنعت ساختمان نیاز به بازتعریف و ترمیم اصولی دارد و شایسته است بخشی از وقت ما صرف این رسالت شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاکبر ترکان رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مراسم بهره‌وری در صنعت ساختمان با رویکرد اخلاق حرفه‌ای در ساختمان با اشاره به اینکه انسان بدون آراستگی به شکوه اخلاق، راهی به سرچشمه‌های تابناک سعادت و رستگاری ندارد و آنجا که مکارم اخلاقی را در اندیشه و عمل ارج ننهد به توسعه فرهنگی دست نمی‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه مهندسی، حرفه‌ای است که به لحاظ ارتباط نزدیک با انسان و هستی نیاز به الزام اخلاقی دارد افزود: اخلاق در این عرصه هم تعیین کننده چهارچوب تعامل صاحبان حرفه ساختمان با طبیعت، فناوری و فیزیک حرفه است و هم روشنگر وظایفی که به تنظیم سلوک آنان با جامعه و شهروندان می‌انجامد.

ترکان در ادامه تصریح کرد: بدون تردید ایران امروز، صاحبان حرفه‌ای، را ارج می‌نهد که هم در ساماندهی پیوند خود با فنون و ابزار و رو‌ش‌ها بر اقبال باشند و هم در عمل به تکالیفی که وجدان اخلاقی بر دوش آنان می‌نهد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تصریح کرد: بایستی با عنوان حرفه‌ای تخصص‌مدار به جمع کثیری از متخصصان و نخبگان جامعه را به خود خوانده نسبت به رعایت سلامت و صحت کاری که برعهده دارد متعهد باشد و الزام به مراعات کیفیت را سرلوحه رفتار خود قرار دهد.

ترکان در ادامه تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای به ویژه در صنعت ساختمان نیاز به بازتعریف و ترمیم اصولی دارد و شایسته است بخشی از وقت ما صرف این رسالت گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شمار اندک آنان که به هر دلیل میثاق‌نامه اخلاقی این حرفه را مخدوش نموده و صورت سوداگرانه از آن به نمایش می‌گذارند سلامت کلی جامعه را دچار تهدید کرده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات