بسیاری از ساخت‌وسازها فاقد کیفیت و استاندارد هستند

بسیاری از ساخت‌وسازها فاقد کیفیت و استاندارد هستند

http://www.bananews.ir/واهبی گفت: متأسفانه به دلیل کمبود عوامل اجرایی که دارای مهارت اجرایی هستند، ساخت‌وساز در بسیاری از استان‌‌ها از استاندارد لازم برخوردار نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمرادعلی واهبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان افزود: عدم وجود مصالح استاندارد، نظارت سازمان‌های ذی‌الربط، کنترل کارگران و نبود نظارت بر مهارت و داشتن گواهی‌نامه معتبر می‌تواند از جمله عوامل تأثیرگذار در ساخت مسکن غیراستاندارد باشد.

 

وی تصریح کرد: از سازمان‌های مربوطه، شهرداری‌ها انتظار می‌رود با مدیریت یکجانبه و هماهنگ در تمامی بخش‌های ساخت‌وساز نظارت دقیقی را اعمال کنند.

واهبی با بیان اینکه قوانین ومقررات ملی ساختمان باید اصلاح شود اظهار داشت: سیستم ساخت‌وساز باید یکپارچه شود و زیر نظر یک متولی کنترل و مدیریت شود چرا که سالانه ده‌ها میلیون ساخت‌وساز انجام می‌‌شود که در برخی کیفیت پایین است.

عضو هیئت مدیره انجمن سازمان نظام مهندسی تأکید کرد: وضعیت ساخت‌وساز در کشور باید یکپارچه شود و هر کس پاسخگوی نواقص و کاستی‌هایی باشد که در کنترل و نظارت داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در استان خوزستان کمبود مسکن وجود دارد؟ افزود: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم اما با توجه به ضرورت مسکن و مسائل اجتماعی قطعا این طور خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران

 

 

    نظرات