رونق بازار مسکن توام با رونق‌بخشی به فضای مسکن و" حمل‌و‌‌نقل" است

رونق بازار مسکن توام با رونق‌بخشی به فضای مسکن و" حمل‌و‌‌نقل" است

http://www.bananews.ir/چنانچه بخواهیم در بخش مسکن رونق اقتصادی داشته باشیم باید مسکن و حمل‌ونقل را به عنوان دو شاخصه‌ مهم مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irقاسم قاسمی مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری افزود: تورم در افزایش شیب ملایم قیمت مسکن طبق روال طبیعی تأثیرگذار است.

 

وی در پاسخ به اینکه چه عواملی می‌تواند در افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار باشد خاطرنشان کرد: علاوه بر مصالح ساختمانی، قیمت زمین، حامل‌های انرژی، خدمات سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دیگر عوامل در تغییر قیمت‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مدیر مسکن و ساختمان استان چهارمحال بختیاری عنوان کرد: در استان متناسب با رشد تورم در سه ماهه نخست سال‌جاری افزایش قیمت نسبی در مسکن داشته‌ایم.

وی روند افزایش نرخ مسکن را به طور طبیعی طبق روال هر ساله با افزایش نرخ تورم مرتبط دانست که البته در سال‌جاری نرخ تورم تا حدودی نسبت به سال‌های گذشته مهار شده است.

وی وضعیت ساخت‌وساز مسکن در استان چهارمحال را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه کیفیت ساخت در استان به دلیل فراوانی نیروهای متخصص بسیار خوب است.

قاسمی در ارتباط با ساخت‌وسازهای فرسوده اظهار داشت: ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده به دلیل دارا بودن زیرساخت‌‌های لازم چون آب، برق، گاز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: توسعه شهری در بافت‌های فرسوده بهتر و باکیفیت‌تر است و البته کاهش هزینه، عوارض شهرداری را در بر خواهند داشت.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات