پل چوبی موسی

پل چوبی موسی

http://www.bananews.ir/نه، چشم هایتان شما را فریب نمی دهد،آب در واقع جدا شده است! این پدیده باور نکردنی پل چوبی غوطه ور در آب، واقع در هلند است. این پل راه منحصر به فردی برای دسترسی به قلعه هلندی قرن ۱۷ است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاین قلعه خاک هلندی واقع در غرب برابانت در قرن ۱۷ میلادی توسط یک خط آبی دفاعی در طول حملات نیروهای فرانسوی و اسپانیایی محافظت شده است.

{jathumbnail off}

 

http://www.bananews.ir/

http://www.bananews.ir/

این قلعه به وسیله یک خندق آبی احاطه شده بود که آب این خندق به اندازه ای عمیق بود که از پیشرفت دشمنان به داخل این قلعه جلوگیری می کرد ولی برای استفاده از قایق درون آن کم عمق بود.

این پروژه از پروژه های مرمتی اخیر معماران RO&AD می باشد.این معماران به دنبال ساختن سازه ای بودند که دسترسی بازدیدکنندگان را به خطFort de Roovereکه بزرگترین قلعه احاطه شده توسط یک خندق بود را راحت کند در عین اینکه زیبایی سایت و همچنین چشمگیر بودن آن را حفظ کند.

راه حل آنها ایجاد یک پل غرق شده توسط آب بود که با پیروی از خط شیب برج و بارو و نشست خاک و سطح آب آن را عملا نامرئی به نظر رساند تا اینکه نزدیک به قلعه شود.

http://www.bananews.ir/

http://www.bananews.ir/

http://www.bananews.ir/

این پل توسط پنل های چوبی accoya به صورت ستون در ۲ طرف و با چوب های جنگلی Hardwood برای کف و پله ها ساخته شده است.دوام چوب Accoyaو کارایی تضمین شده در زمین و در آب شیرین باعث استفاده از این چوب در این سازه شده است.این شکاف آبی این اجازه را به بازدید کنندگان می دهد که یک پیاده روی منحصر به فرد را از نظر تاریخی در سراسر راه را تجربه نمایند.

 

منبع:معماری نیوز

    نظرات