کلید "مسکن مهر" به متقاضیان خوش‌حساب می‌رسد/ پیمانکاران بدقول فقط جریمه می‌شوند!

کلید "مسکن مهر" به متقاضیان خوش‌حساب می‌رسد/ پیمانکاران بدقول فقط جریمه می‌شوند!

http://www.bananews.ir/مدیر عامل پرند گفت: واحدهای متقاضیانی که آورده خود را دیر پرداخت می‌کنند با واحدهای سایر متقاضیانی که خوش‌حساب هستند جابه‌جا می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irطی بازدیدی که از فاز ۶ پرند صورت گرفت بسیاری از متقاضیان از تاخیر تحویل واحدهای خود گله‌مند بودند.

واحدهای مسکن مهر که قرار شده بود خانه امید متقاضیان شود، امروز تبدیل به خانه‌های روی آب شده و خبری از تحویل واحدها نیست.

براساس این گزارش، یکی از متقاضیان مسکن مهر در پرند با بیان اینکه مسئولان می‌گویند بین تعاونی‌ها و اتحادیه فرهنگیان اختلافاتی پیش آمده است، گفت: برای تحویل واحدها باید تاییده لیست آورده شود.

یکی دیگر از متقاضیان پرند نیز در همین رابطه گفت: مسئولان پرند وقتی می‌بینند ما تعاونی هستیم به ما جواب نمی‌دهند.

یکی دیگر از ثبت نام کنندگان مسکن مهر در پرند هم گفت: در زمان ثبت نام شرکت عمرانی در پرند وجود نداشت و ما از طریق تعاونی و شرکت‌ها ثبت نام کردیم و تمامی اعضا ۱۴ میلیون تومان واریز کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: مقرر شده بود واحدها را طی دو سال گذشته تحویل دهند و ساخت واحدها به اتمام رسیده، بنایراین افزایش قیمت به ما نمی‌خورد.

یکی دیگر از متقاضیان این واحدها گفت: در این واحدها حتی یک پریز هم اضافه نشده که شامل افزایش قیمت شود.

ثبت نام کننده دیگری گفت: واحدها را برج‌های مسکن مهر به ما نشان می‌دهند و می‌گویند این واحدها برای شماست در حالی که ما هیچ مدرکی برای تایید خرید این واحدها نداریم.

* تکمیل واحدهای مسکن مهر در گرو پرداخت سهم متقاضیان است

براساس این گزارش، "باران هاشم زهی"، مدیر عامل پرند درخصوص مشکلات ساکنان این واحدها و تاخیر در تحویل واحدها گفت: ما برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر نگاه مدبرانه داریم و سازندگان بجز تعاونی‌ها، برنامه‌های تحویل واحدهای خود را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی مسکن مهر در لیست این واحدها درج شده است، افزود: تکمیل واحدهای مسکن مهر در گرو پرداخت سهم متقاضیان است.

هاشم زهی با اشاره به اینکه تعدادی از متقاضیان ۷۰ درصد از سهم خود را پرداخت کرده‌اند، افزود: سامانه هوشمند شرکت پرند بر اساس مبلغ واریزی، واحدها را به اسم خریدار و سازندگان را به اسم فروشنده ثبت می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران پرند در ادامه توضیح داد: ۳۰ درصد از هزینه نهایی که شامل قسط و قرارداد اولیه است، باقی مانده که باید پرداخت شود.

هاشم زهی در ادامه افزود: تعدیل قیمتی ناشی از افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی و نرخ ارز وجود دارد و متقاضیان باید بخشی از این افزایش قیمت را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه شهر جدید پرند تنها شهر جدیدی است که جرائم ناشی از تاخیر تحویل واحدها را دارد، افزود:طبق مفاد تفاهم‌نامه درصورتی که سازندگان، واحدهای خود را دیر تحویل دهند از افزایش قیمت مسکن مهر کسر می‌شود.

هاشم زهی در ادامه یادآور شد: در برخی از پروژه‌ها متقاضیان خواستار تغییر مشخصات فنی ساختمان هستند که این خود باعث افزایش قیمت می‌شود.

مدیر عامل پرند در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر مشارکت متقاضیان برای پرداخت آورده خود افزایش یافته و همین امر باعث تسریع در تحویل واحدها می‌شود.

هاشم زهی در ادامه توضیح داد:‌ واحدهای متقاضیانی که آورده خود را دیر پرداخت می‌کنند با واحدهای سایر متقاضیانی که خوش‌حساب هستند جابه‌جا می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات