وجود ۳۰۰ واحد آموزشی نیمه تمام در مناطق مسکن مهر

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام در مناطق مسکن مهر کشور وجود دارد، گفت: تا آغاز سال تحصیلی ۹۳ تعداد ۵ باب مدرسه در شهر جدید پرند به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمرتضی رئیسی اظهار داشت: تلاش‌های به گونه ­ای است که سرعت ساخت و تکمیل مدارس نیمه­ کاره پرند را طوری تنظیم شود تا در شروع سال تحصیلی سال۹۳ ساکنان این شهر جدید با معضل کمبود فضای آموزشی روبرو نباشند.

وی افزود: جداول زمانی ساخت مدارس در مناطق مسکن­ مهر متناسب با ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و پیشرفت فیزیکی مسکن­ مهر، تنظیم شده تا به تدریج با سکونت خانوارهای متقاضی مسکن­ مهر، فضاهای آموزشی مورد نیاز فرزندان آنها نیز در این مناطق ساخته و تامین شود.

رئیسی درباره آخرین وضعیت فضاهای آموزشی در حال ساخت در شهر جدید پرند گفت: تا ابتدای مهرماه امسال و در واقع قبل از شروع سال تحصیلی ۹۳، تعداد ۵ باب مدرسه با ظرفیت ۷۲ کلاس درس در پرند آماده بهره­ برداری و خدمت به دانش­ آموزان می‌­شود.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی مابقی مدارس در حال ساخت در پرند معادل ۹۰درصد است، افزود: در منطقه ه­ایی از پرند که برج­های مسکونی­ مسکن مهر به بهره­ برداری رسیده نیز بزودی عملیات مناقصه ۳ باب مدرسه نیمه­ تمام توسط شرکت عمران پرند انجام خواهد شد تا با تکمیل این مدارس تا حداکثر دهه فجر امسال، ظرفیت فضاهای آموزشی این شهر جدید به میزان ۵۵ کلاس دیگر­­ افزایش پیدا کند.

وی افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که هیچ دانش آموزی بدون فضای آموزشی در شروع سال تحصیلی جدید وجود نداشته باشد و خانوارهای جدیدی که در پرند ظرف ماه­های آتی ساکن می شوند از فضای آموزشی مناسب برخوردار باشند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد:‌در حال ­حاضر حدود ۳۰۰ واحد آموزشی در مناطق مسکن مهر کشور به‌صورت نیمه ­تمام وجود دارد که بخشی از این مدارس در دست ساخت از محل منابع وزارت آموزش و پرورش درحال تکمیل است و بخشی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار شده است. همچنین تعدادی از این فضاهای آموزشی بصورت مشارکتی بین دو وزارتخانه و بخش اندکی از آنها نیز توسط خیرین مدرسه ساز در حال تکمیل می باشد.

 

مهر

    نظرات