افت قیمت خانه و اجاره بها

افت قیمت خانه و اجاره بها

http://www.bananews.ir/با توجه به اینکه شاخص اجاره بها وابسته به نرخ مسکن است لذا طی یک ماه اخیر که شاهد افت قیمت مسکن بوده ایم بازار اجاره مسکن نیز با کاهش قیمت و افزایش قراردادهای اجاره رو برو بوده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir حسام عقبائی - رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره وضعیت بازار اجاره بها در ۱۵ روز ابتدای فصل تابستان اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری شاهد بازار کنترل شده مسکن بودیم و این روند در این مدت هم ادامه داشته است.

وی تاکید کرد: نرخ‌ها در بخش اجاره بها براساس نظر مالک تعیین می شود و نمی توان در این خصوص به لحاظ قانونی دخالتی کرد مگر اینکه مشاوران املاک فقط ارشاد کنند.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم ادامه داد: با توجه به سیاست هایی که دولت در بخش مسکن اعمال کرده است در کنار کاهش نرخ تورم و افزایش عرضه مسکن ساخته شده از سوی سازندگان، دلیلی برای افزایش اجاره بها از سوی مالکان وجود ندارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه نقش اعضای اتحادیه در ثبات اقتصادی بازار مسکن مهم است، تصریح کرد: مشاوران املاک به عنوان حلقه اتصال بازار هستند و گزینه ای برای ثبات قیمت به شمار می روند. مشاوران املاک سبب می شوند بازار مسکن از رکود تورمی نجات یابد.

وی ادامه داد: مشاوران املاک نقش مشاوره ای و تکلیفی دارند و هیچ نقش ابلاغی را به اجرا نمی رسانند.

 

ایسنا

    نظرات