سازمان "نظام مهندسی" باید مستقل عمل کند

سازمان "نظام مهندسی" باید مستقل عمل کند

http://www.bananews.ir/خسروی گفت: سازمان نظام مهندسی با کارایی بالا و پرسنل زبده‌ای که در اختیار دارد می‌تواند بالاترین کیفیت را ارائه دهد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی‌رضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس خبرنگاران درباره وضعیت عملکرد سازمان نظام مهندسی کشور گفت: سازمان نظام مهندسی باید یک سازمان مستقل و فنی باشد ولی متاسفانه این‌گونه نیست و در کشور ما با تغییر دولت‌ها سازمان نظام مهندسی نیز تغییر می‌کند. و این مسئله از کارایی سازمان می‌کاهد و باعث می‌شود که تصمیمات آن‌ها با فراز و فرودهایی همراه باشد.

وی گفت: به نظر می‌رسد مهم‌ترین اشکال سازمان نظام مهندسی این است که کمتر به بعد استقلال، آن توجه داشتند و مسئولین بیشتر به این مسئله دقت کردند تا منافع مجموعه را در نظر بگیرند نه اینکه یک طرح فنی خوب ارائه دهند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی با توجه به کارایی بالا و پرسنل زبده‌ای که در اختیار دارد می‌تواند بالاترین کیفیت کاری را ارائه دهد اما آنچه که ما از این سازمان می‌بینیم بر خلاف این است. در مجموع چون این سازمان به طور مستقل اداره نمی‌شود بیشتر به ضرر آن‌ها می‌باشد.

وی درباره بررسی مجدد قانون نظام مهندسی کشور گفت: قانون نظام مهندسی در حال بررسی چون اشکالاتی در زمینه سیستم نظارتی آن‌ها بود و با این طرح یک فوریتی که تصویب شد بخش‌هایی از این قوانین و مقررات سازمان در حال تغییر است.

نماینده مردم سمنان و مهد شهر گفت: با این تغییرات ترکیبشان در شهرهای مختلف بیشتر می‌شود اما در کل هرم مدیریتی این سازمان اشکالاتی دارد. که باید بررسی کامل در مورد آن صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات