خانه اوریگامی در ژاپن

http://www.bananews.ir/خانه اوریگامی در استان Mie Prefecture ژاپن با یک فکر خلاقانه برای مقاومت در برابر فشار باد و زلزله مورد تصور واقع شده و برای یک زوج جوان تازه ازدواج کرده ساخته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir این خانه با صفت دعوت کنندگی خود در یک روستای قدیمی قرار دارد که توسط کوهستان و چشم انداز زیبا احاطه گشته است. هنگام ایجاد فرم و سازه برای این خانه، فرهنگ ژاپنی دخیل و مطرح شده است.

در قطعه زمینی بسیار فشرده به مساحت ۲۵۱ متر مربع، این فرم مدرن را معماران از اریگامی (هنر تا زدن کاغذ) الهام گرفته و طرح ریزی نمودند. در زمین سایت یک دیوار سنگی گرد نیز قبلا وجود داشته که توسط یکی از پدربزرگان این زوج ساخته شده است که نتیجتاً خانه جدید اوریگامی و همه عناصر آن در این سایت موروثی معرفی شده اند.

معمار توضیح می دهد که چگونه این پروژه جامه عمل به خود گرفت: "... از این رو من تصمیم گرفتن دیوار سنگی موجود در زمین را به حال خود رها کنم و امتداد سقف را که مثل اریگامی تا زده ام، بر روی سنگ فونداسیون قرار دهم و در مورد زمین و فرم خانه فکر کردم که میتوانم همه را در یک پیکر واحد حیات بخشم".

سقف اریگامی همانند یک خیمه بالا رفته و فضاهای حفاظتی ایجاد نموده که یک آسایش روانی خاص فرهنگی برای خانواده خلق کرده است.

عملکرد های متنوعی این طراحی ملهم از اریگامی را به یک مفهوم ارزشمند مبدل نموده است: " سقف نور خورشید را کنترل میکند، باد را به داخل و اطراف می کشد. و یک فضای نیمه باز برای خانه درست کرده است. این خانه خود منظره جدیدی خلق نموده در حالی که وارث حافظه روستا نیز میباشد"

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir/

 

http://www.bananews.ir/

 

http://www.bananews.ir/

 

 

منبع: معماری نیوز

    نظرات