چهار شاخصه اصلی در کاهش "حوادث ساختمانی"/ مشکلات سازندگان عامل کاهش کیفیت ساخت‌و ساز

چهار شاخصه اصلی در کاهش "حوادث ساختمانی"/ مشکلات سازندگان عامل کاهش کیفیت ساخت‌و ساز

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن انبو‌سازان خوزستان استاندارد، مهارت‌آموزی و اخذ کارت تاییدیه صلاحیت در کار و فعالیت‌های ساختمانی را با رعایت آئین‌نامه اجرایی در کاهش حوادث ساختمانی تاثیرگذار و بر رعایت آن تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irفرشید پورحاجت یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش کیفیت ساخت را مشکلات پیش روی سازندگان دانست و اظهار امیدواری کرد که در دولت جدید صنعت ساختمان در کشور توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان ساخت و سازها تقریبا با توجه به فعالیت‌های انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان و فعالیت افراد با صلاحیت در حوزه‌ی ساخت، کیفیت‌ها به نحوی مطلوب است.
پور‌حاجت در ادامه گفت: که این شرط لازم و کافی نیست و ما باید تلاش کنیم تا کله‌ی استانداردهای ساختمان‌سازی را در استان عملیاتی کرد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خوزستان خاطرنشان کرد: طرح مسکن اجتماعی فعالیت مسکن مهر را به دنبال دارد و تاکنون هم مصوبه لازم برای عملیاتی شدن آن اجرایی نشده است.

وی با ابراز امیدواری از طرح مسکن اجتماعی اضافه کرد: باید نواقص و مشکلات را که در مسکن مهر مطرح شده را در مسکن اجتماعی به نحو مطلوبی مدیریت کرد تا دچار مشکل نشویم.

پورحاجت یادآور شد: مسئولان با توجه به خواسته و نیاز مردم خواهند توانست مشکلات مسکن را برطرف و در راستای طرح مسکن اجتماعی مساکن با کیفیت بهتری را تولید و به مردم تحویل دهند.
وی افزود: در سال جاری در ساخت و ساز شهری افزایش قیمتی در خانه‌های کلنگی صورت گرفت، که متاسفانه هیچ‌گونه نظارتی هم در این زمینه نبوده است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اظهار داشت: یمه تامین اجتماعی کارگران قانون مطلوبی است که متاسفانه در روند اجرایی آئین‌نامه که برای آن تهیه و تدوین شده مشکلاتی را به‌وجود آورده است.
پورحاجت یادآور شد: انبوه‌سازی در اصل موتور محرک اقتصاد کشور است و در بحث مالیات ما انتظار داریم بین تولیدکننده و واسطه گران- بازار مسکن تفاوتی قائل شوند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تصریح کرد: پرداخت صحیح مالیات انبوه‌سازان از جمله عوامل مهمی است که انتظار می‌رود در دولت جدید ابهامات‌اش رفع شود.

وی افزود: سازندگان مسکن باید پاسخگوی هزینه‌های ساخت و ساز باشند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات