ضرورت به کارگیری نیروهای کارآمد در عرصه "ساخت و ساز "

ضرورت به کارگیری نیروهای کارآمد در عرصه "ساخت و ساز "

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید:ضروریست افرادی که در عرصه ساخت و ساز فعالیت و خدمات‌رسانی می‌کنند آموزش و مهارت‌های لازم را در این حوزه کسب کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه افرادی که در عرصه ساختمان سازی فعالیت می‌کنند دارای آگاهی و مهارت‌های لازم باشند در آینده نزدیک بناها و ساخت محکم خوبی تحویل مردم داده می‌شود و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

فیروزی تصریح کرد: بنابراین الزامی است که مهارت‌ها و آموزش‌های لازم و مسائل جانبی را به افراد آموخت و کارگران خبره و واجد صلاحیت را وارد عرصه کرد.

وی با بیان اینکه در این حوزه اکثرا نیروهای کارگری خارج از کشور استفاده می‌شود افزود: این افراد دارای مهارت و آموزش‌های کافی نیستند و با جذب نیروهای کارآمد می‌توان این مشکلات را مرتفع کرد.

** تزریق نقدینگی به بخش مسکن در حل مشکلات سازندگان بی‌تاثیر است

محمد‌مهدی مافی دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در ادامه گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ما مخالف تزریق به بخش تولید مسکن نیستیم ولی بخش‌های تقاضا احتمالا باعث افزایش تورم و بالا رفتن قیمت می‌شود که این امر به نفع‌ سازندگان حرفه‌ای نخواهد بود و ممکن است تنها عده‌ای سودجو از آن نفع ببرند.

مافی خاطر نشان کرد: تولید‌کنندگان حرفه‌ای هیچگاه حاضر نمی‌شوند قیمت تولیداتشان افزایش یابد و حتما با تزریق به بخش تولید مسکن و در اختیار گرفتن ابزارهای مالیاتی در اختیار تولید‌، آنان بتوانند واحدهایی با کیفیت مطلوب و قیمت کمتر به بازار مسکن ارائه کنند.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی خریدار می‌تواند از تسهیلاتی که توسط تولیدکننده در اختیارش قرار می‌گیرد استفاده کند و این کار در بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق افتاده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد: تزریق نقدینگی به بخش مسکن در شرایطی که در افزایش قدرت خرید و تولید کمک نکند در حل مشکلات بی‌تاثیر است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات