از بلندمرتبه‌سازی‌ها در تهران جلوگیری می‌کنیم

از بلندمرتبه‌سازی‌ها در تهران جلوگیری می‌کنیم

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر آنقدر بارگذاری و بلندمرتبه‌سازی در شهرها اتفاق افتاده که از آستانه‌های زیست محیطی شهر تهران عبور کرده‌ایم لذا باید جلوی این ساخت و سازها گرفته شود چون دیگر ظرفیتی وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز ؛ پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بی‌قوارگی ساختمان‌ها به ویژه در کلان‌شهرها اظهار کرد: در طرح جامع مصوب ۱۳۸۶ پهنای بلند مرتبه‌سازی در شهرها وجود دارد ولی به ندرت موارد بلند مرتبه سازی در پهناهای مختلف مورد نظر است.

ساختمان‌ها جاهایی ساخته می‌شوند که نباید ساخته شوند
وی افزود: این بی قوارگی ناشی از حاکمیت پول و سرمایه در شهرها است که منابع عمومی شهروندان را می تواند تهدید کند و ساختمان‌ها در جاهایی ساخته می‌شوند که به هیچ عنوان نباید ساخته شوند.

حناچی با بیان این‌که آن قدر بارگذاری در شهرها اتفاق افتاده است که گفته می‌شود در سال ۷۶ از آستانه‌های زیست محیطی شهر تهران عبور کرده‌ایم، تصریح کرد: باید توجه بیشتری به برنامه شود و با نگاهی به پشت سرمان باید جلوی این ساخت و سازها گرفته شود چون دیگر ظرفیتی وجود ندارد.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در مرحله اول آسیب شناسی را آغاز کرده ایم و در مرحله دوم موارد غلط را حذف می‌کنیم. در مرحله سوم طرح‌هایی که در دراز مدت قابل ادامه باشند در تهران پیگیری خواهیم کرد.

    نظرات