افزایش وام مسکن، بازار مسکن را از رکود خارج می‌کند

افزایش وام مسکن، بازار مسکن را از رکود خارج می‌کند

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است افزایش وام مسکن می تواند به خارج شدن بازار مسکن از رکود کمک کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدابراهیم محبی،با با بیان اینکه وام های مسکنی که پرداخت می شود پاسخگوی قیمت های سنگین مسکن نیست، افزایش وام مسکن را ضروری دانست.

وی اظهار کرد: افزایش وام مسکن می تواند با افزایش توان خرید مردم به خارج شدن بازار مسکن از رکود کمک کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه چاره ای جز افزایش وام مسکن وجود ندارد، یادآوری کرد: البته این افزایش می‌تواند تورم را نیز برای بازار مسکن در پی داشته باشد.

محبی ادامه داد: پرداخت وام مسکن باید کنترل شده و بر اساس سیاست های درست باشد تا از بروز تورم پیشگیری شود.

نماینده سنقروکلیایی همچنین با اشاره به اینکه از قبل از عید تاکنون تحرکی در بازار مسکن دیده نشده، خاطرنشان کرد: وضعیت ساخت و سازها هم نگران کننده است و در این بخش نیز رونقی دیده نمی شود.

وی بخشی از رکود بازار مسکن را ناشی از بلاتکلیفی وضعیت مسکن مهر در کشور دانست و تاکید کرد: ۵۰ درصد مسکن مهر کشور هنوز ساخته و تحویل مردم داده نشده است.

محبی گفت: البته بلاتکلیفی مسکن مهر نیز به دلیل عدم پرداخت سهم آورده مردم است و راهکاری هم که برای آن پیشنهاد شده افزایش وام مسکن مهر بود که هم اکنون در دست بررسی است.

وی معتقد است، برای بهتر شدن وضعیت بازار مسکن کشور اولین کار سامان دادن به مسکن مهر است و پس از آن نیز در نظر گرفتن مسکن اجتماعی برای خانواده های ضعیف می تواند مفید باشد.

 

ایسنا

    نظرات