"صندوق توسعه مسکن" گزینه‌ای برای خروج از رکود بازار مسکن

"صندوق توسعه مسکن" گزینه‌ای برای خروج از رکود بازار مسکن

http://www.bananews.ir/خسروی گفت: در این طرح تصمیم‌ گرفته شد تا اعتباراتی برای مسکن هزینه شود و کارگشایی‌هایی در زمینه سیاست گزاری‌های مسکن صورت بگیرد که قرار شد اقساط وام مسکن هم در این صندوق جمع آوری شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلیرضا خسروی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره راه اندازی صندوق توسعه مسکن گفت: این یکی از راهکارهایی است که برای خروج مسکن از حالت رکودی اتخاذ شد که طبق برنامه‌ریزی‌ها بحث درباره این موضوع بود که اقساط وام مسکن هم در این صندوق جمع‌آوری شود تا کارگشایی‌هایی در راستای سیاست‌گذاری‌های مسکن صورت بگیرد.

خسروی گفت: در این طرح دولت تصمیم گرفت تا اعتباراتی را در زمینه مسکن هزینه کند ولی مشکل اینجاست که در حال حاضر موضوع مسکن در اولویت چهارم سیاست‌های دولت قرار داد که برای کمک به بازار مسکن این دیدگاه لازم است تغییر کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از کشورها که با اقتصاد رکوردی مواجه بودند با کمک مسکن توانستند اقتصادشان را سروسامان بدهند و ما نیز می‌توانیم این سیاست را در کشورمان پیاده کنیم چون با توجه به ظرفیت‌های موجود ما توان انجام این کار را داریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که این طرح چه اندازه به بازار مسکن ما کمک می‌کند؟ گفت: این موضوع بستگی دارد به این که چه میزان اعتبارات برای آن درنظر می‌گیریم که علاوه بر سیاست‌گذاری‌هایی که در این زمینه برای حمایت صورت می‌گیرد نقش مهمتری دارد.

خسروی یادآور شد: چون این طرح در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام وجود دارد نمی‌توان به طور دقیق گفت که چه اندازه می‌توان به آن امیدوار بود، این طرح‌ها یک راهکار مالی و حمایتی هستند که مستلزم مدیریت و سیاست‌گذاری‌های دقیق‌ می‌باشند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات