معاون وزیر راه: ۳۹ نفر کشته و ۹ نفر زخمی آمار تلفات سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ + تصاویر

http://www.bananews.ir/لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس، سقوط کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irلحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران ۱۴۰ شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، پرواز شماره ۵۹۱۵ هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت ۰۹:۲۵ دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری بین ۳۵ تا ۴۳ نفر بوده است.

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است، در این سانحه ۸ کودک و ۳۴ بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۱۵ جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

همچنین ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: بروز این سانحه هواپیمایی به علت از دست دادن یکی از موتورها بوده است.

بعلاوه، به گفته رئیس اورژانس کشور؛ ۵ مصدوم سانحه به بیمارستان منتقل شدند.

دکتر امین صابر نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور؛در خصوص حادثه سقوط هواپیمای تهران، طبس گفت: این هواپیما ۴۰ مسافر و ۸ خدمه و تیم پروازی داشته که در اثر سقوط تمام این عزیزان فوت کرده‌اند، همچنین در اثر سقوط این هواپیما در محل این حادثه ۵ نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل سقوط این هواپیما حوالی ورزشگاه آزادی بوده افزود:ساعت ۹:۳۰ صبح امروز این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد که سریعا تیم امدادی اورژانس در محل حادثه اعزام شدند.

صابر نیا ادامه داد: ۵ مصدوم محل حادثه با امداد هوایی اورژانس به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شدند.

دکتر داورانی رئیس بیمارستان امام خمینی نیز گفت:مصدومان به بیمارستان امام منتقل شدند. و سه نفر از مصدومان به علت سوختگی شدید به بیمارستان مطهری انتقال یافتند.

رئیس امداد و نجات کشور اعلام کرد: ۵ نفر از مصدومان به بیمارستان پیامبران منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند و یکی از مصدومام انتقال یافته به بیمارستان پیامبران فوت شد و ۵ نفر بعدی به بخش عمومی منتقل شدند.

اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگار برگزار شده و اجازه حضور هیچ خبرنگاری داده نمی‌شود و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود.

سردار شریف:
هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه پاسداران نیست

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، را تکذیب کرد.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است را تکذیب کرد.

گفتنی است؛ پرواز شماره ۵۹۱۵ هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت ۰۹:۲۵ دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است: در این سانحه ۸ کودک و ۳۴ بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۱۵ جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

درهمین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.

ماموران آتشنشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد هستند *

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار داشت: در حال حاضر ۷ ایستگاه آتش نشانی تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز، جرثقیل، لودر، و همه خودروهای پشتیبیانی در محل حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی مانده تحویل اورژانس دهند.

* مدیر عامل فرودگاه طبس : هواپیما هیچ گونه نقص فنی نداشته است

مدیر فرودگاه طبس نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب و اظهار کرد: از این هواپیما ۴ فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز هیچ گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه های دیگر استانها دچار نقص بوده است.

داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی اعلام کرد: درصد سوختگی سه مصدوم منتقل شده به بیمارستان پیامبران بسیار بالا است . به طوری که یکی از آنها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد سوختگی دارد و یکی بین ۵۰ تا ۶۰درصد سوختگی و نفر سوم دارای بیست درصد سوختگی است

وی ادامه داد : زنده ماندن دو تن از این مصدومان در هاله ای از ابهام است و هنوز وضعت آنها دارای ثبات است .

* سازمان هواپیمایی کشوری:علت حادثه در دست بررسی است

حمید حبیبی اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت ۹:۱۸ دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

مجیدی، معاون وزیر راه در امور بحران که از سوی استاندار تهران به عنوان سخنگوی این سانحه تعیین شده، گفت: کمیسیون بررسی سانحه که در حال حاضر در محل حضور دارند در حال جستجوی جعبه سیاه هستند اما تا این لحظه جعبه یافت نشده است. بعد از پیدا شدن جعبه‌ها ۱۱ گروه تخصصی طبق قانون علت وقوع سانحه را اعلام خواهند کرد.

* ۵ نفر از مسافران این سانحه زنده ماندند

به گفته مسئولین امور استانی باشگاه خبرنگاران؛ امیر مزرعتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران کاشان به همراه همسرش در زمان سقوط، خود را از هواپیما به بیرون پرت می‌کنند و به همین دلیل زنده می‌مانند. همچنین مصطفی مزرعتی تصویربردار باشگاه خبرنگاران کاشان نیز به همراه همسر و فرزندش در این سانحه دچار سوختی شده‌اند.

سه نفر مذکور به دلیل سوختی از بیمارستان امام به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

مجیدی معاون وزیر راه و شهر سازی ؛در سانحه هوایی ایران ۱۴۰، ۳۹ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند که از این تعداد ۲۴ نفر مرد و ۱۰ نفر زن ۲ پسر بچه یک نوزاد و یک دخترسه و ۱۷ ساله وجود داشت.

دستگاه‌های اس‌دی‌آر و جی‌پی‌آر هواپیما پیدا شده است.از نظر قانونی ۴۰۰روز زمان می‌برد تا علت سانحه مشخص شود ولی ما تلاش می‌کنیم زمان را کاهش دهیم.

* ۴۰۰ روز طول می‌کشد علت سانحه مشخص شود

سخنگوی بحران سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه طبق قانون کمیسیون، بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ۴۰۰ روز مهلت دارد تا علت وقوع حادثه را مطرح نماید گفت: در برخی از موارد ملزم به ارسال جعبه سیاه به کشور تولید کننده هستیم که معمولا زمان بر است و در برهه‌ایی از زمان نیاز به بررسی کارشناسان متخصص نیازمندیم بنابراین زمان اعلام علت وقوع حادثه معلوم نیست اما سعی می کنیم هرچه سریع تر علت را اعلام نماییم.

* محمد شهبازی مسئول بررسی سانحه هوایی ایران ۱۴۰ شد

دکتر علیرضا جهانگیریان در پی سانحه هواپیمای مسافربری آنتونف۱۴۰ که صبح امروز در ساعت ۹:۲۱ دقیقه در مسیر تهران - طبس، دچار سانحه شده بود، محمد شهبازی مدیرکل دفتر ایمنی و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری را به سمت مسئول بررسی سانحه هوایی آنتونف ۱۴۰منصوب کرد.

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir/

http://www.bananews.ir/

باشگاه خبرنگاران

    نظرات