وام خرید مسکن روستایی ۱۸ میلیون می‌شود

وام خرید مسکن روستایی ۱۸ میلیون می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون نوسازی بنیاد انقلاب اسلامی گفت: سقف وام خرید مسکن روستایی ۱۲ میلیون تومان است که تا سقف ۱۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعزیزالله مهدیان در نشستی که امروز - یکشنبه - برگزار شد، درباره میزان افزایش سقف تسهیلات اظهار کرد: امروز در جلسه‌ای که با حضور معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی، مسئولان بانک مرکزی و مسکن بنیاد مسکن قرار است برگزار شود در مورد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

وی افزود: سقف وام خرید مسکن روستایی ۱۲ میلیون تومان بود که قرار است این سقف با نرخ سود پنج درصد افزایش پیدا کند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رقم ۱۸ میلیون تومان را پیشنهاد کرده و امیدوار هستیم بانک مرکزی با این پیشنهاد موافقت کند.

معاون نوسازی بنیاد انقلاب اسلامی با بیان این که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون نوسازی شده است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۱ تسهیلات ما ۲۵۴ هزار بوده است و در حال حاضر تسهیلات ۱۲٫۵ میلیون مدنظر قرار دارد.

مهدیان با اشاره به اینکه برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با ما همکاری نمی کنند، ادامه داد: بانک هایی مانند بانک سپه زیربار پرداخت تسهیلات نمی روند.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا سقف تسهیلات بالاتر از ۱۲٫۵ میلیون تومان خواهد بود و تا پایان نیمه اول امسال سقف تسهیلات مسکن افزایش خواهد یافت.

مهدیان در ادامه در زلزله آذربایجان اظهار کرد: پنج شهر و ۴۴۷ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند و ۲۰ هزار واحد روستایی دچار خسارت شدند که تاکنون ۱۹ هزار و ۵۵۰ مسکن روستایی بازسازی شده و بقیه ۴۵۰ واحد نیز در حال بازسازی است.

وی افزود: ۱۲ هزار کانکس برای خانواده ها پیش بینی شده بود. همچنین ۵۰۰۰ واحد شهری ۱۰۰ درصد تخریب شدند و ۱۷ هزار واحد شهری دگر نیز دچار خسارت هایی زیادی شدند.

مهدیان با بیان اینکه توجه به گستردگی منطقه ۱۰ استان به عنوان منطقه معین روستایی مد نظر است، افزود: سه استان به عنوان منطقه شهری و دو استان قم و خراسان شمالی برای ایجاد فضاهای موقت در نظر گرفته شدند.

معاون نوسازی بنیاد انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: برای نوسازی و بازسازی واحدهای تخریب شده و خسارت دیده ۵۵۵ میلیارد تومان تسهیلات تامین شد که کمک دولت از این میزان ۹۱ میلیارد تومان بود که برای اسکان موقت نیز ۴۵ میلیارد تومان هزینه شد و حدود ۱۵ میلیارد تومان برای تاسیسات زیربنایی به بنیاد پرداخت شد.

مهدیان درپایان با بیان اینکه ۱۴ میلیون تومان تسهیلات روستایی برای نوسازی واحدهای زلزله زده پرداخت شده است، تصریح کرد: دو میلیون تومان پرداخت شده است که با کمک دولت و صندوق مهر رضا برای هر واحد تا سقف هفت میلیون تومان تسهیلات مکمل نیز پرداخت شده است.

 

ایسنا

    نظرات