توضیح وزارت مسکن درباره کلاهبرداری تعاونی‌های مسکن مهر

توضیح وزارت مسکن درباره کلاهبرداری تعاونی‌های مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پول‌هایی که از طریق تعاونی‌ها از مردم گرفته شده و به تعهداتشان پاسخ داده نشده است، گفت: مسکن مهر هیچ اعتبار دولتی ندارد و اگر در یک تعاونی پولی از بین رفته ما فقط می‌توانیم بعد از مراجعه به دادگاه و طی مراحل قانونی پول‌ها را بازگردانیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحسن نریمان - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشستی که امروز در محل نمایشگاه‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید برگزار شد، تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها متولی مسکن مهر نیست و بقیه وزراتخانه‌ها باید با درک درستی از واقعیت‌های بودجه‌ای در دولت نسبت به تکمیل واحدهای مسکن مهر اقدام کنند.

 

نریمان اظهار کرد: برای امنیت سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ارزش قائل هستیم و با توجه به اقدامات صورت گرفته دولت مصمم است تورم را مهار کند تا از رکود تورمی به‌وجود آمده خارج شویم.

وی افزود: گزارشات آماری حاکی از آن است که تفاهم‌نامه‌های بسیاری در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای جدید منعقد شده که پس از بررسی‌های کارشناسی، قراردادهای نهایی با سرمایه‌گذاران منعقد می‌شود.

نریمان با بیان اینکه ۲۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافمان این است که شکل قبلی که وجود داشته یعنی ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که برای شهرها نوشته شده شکسته شود.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه ما به اقدامات فرامحله‌ای و بزرگ می‌اندیشیم، افزود: با بسته‌هایی که ارائه شده می‌توانیم نگاهمان را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: سیاستی که در این نمایشگاه وجود دارد، سیاست برد برد است که باید طرح‌ها به صورت کامل مردم‌محور باشد چرا که تأکید رئیس‌جمهور هم بر نقش مردم بوده است.

نریمان درباره واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: اکثریت کسانی که در مسکن مهر هستند و اعتبار آورده‌ خود را تأمین کرده‌اند واحدهای آن آماده تحویل است.

وی در ادامه تأکید کرد: متولی مسکن مهر فقط وزارت راه و شهرسازی نیست و بقیه وزارت‌خانه‌ها نیز متولی تأمین انشعابات این واحدها هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید با درکی درست از واقعیت‌های بودجه‌ای در کشور شهرهای جدید را پویا، سالم و با هویت بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه‌ها در شهرهای جدیدی که مسکن مهر در آن‌ها وجود دارند آنقدر بزرگ طراحی شده است، افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم اولویت‌هایمان این باشد که طرح مسکن مهر را تمام کنیم هرچند که این طرح با مطالعه و برنامه در دولت قبل نبوده است.

نریمان با بیان اینکه در هفته دولت از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر خبرهای خوشی را داریم، تصریح کرد: میزان پرداختی که باید به وزارت نیرو داشته باشیم را انجام داده‌ایم و به کسانی که واحدهایشان کامل شده و حق انشعاب آب و برقشان را پرداخت کرده‌اند با اخذ تعهد محضری از متقاضیان ،برنامه‌ریزی شده که با مراجعه به وزارت نیرو به صورت شخصی حق انشعاب واحدهایشان را بگیرند.

وی در ادامه تأکید کرد: همه‌ سعی خود را کرده‌ایم که تمایلات بین وزارت‌خانه‌ها صورت گیرد به‌طوری که تمام سهمی که از پول انشعابات داشته‌ایم به وزارت‌خانه‌ها پرداخت کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰ هزار واحد آماده تحویل هستند که هنوز انشعابات برق، آب و گاز آن‌ها تکمیل نشده است.

 

ایسنا

    نظرات