کیفیت در پروژه‌های عمرانی پیمانکاران مطلوب نیست

کیفیت در پروژه‌های عمرانی پیمانکاران مطلوب نیست

http://www.bananews.ir/واهبی گفت: سود و منافع نامشخص باعث می‌شود پیمانکاران در راستای کاهش هزینه‌ها، کیفیت کار را کمتر کنند که این اقدام افت کیفیت در پروژه‌های عمرانی را به دنبال دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمراد علی واهبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان افزود: فعالیت پیمانکاری و کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشورمان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه قوانین در ارتباط با پیمانکاری کامل نیست، تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها از لحاظ کیفیت باعث لطمه زدن به کیفیت پروژه‌های عمرانی می‌شود.

واهبی خاطرنشان کرد: پیمانکاران برای برنده شدن در مناقصه مجبور می‌شوند کمترین قیمت را برگزینند و این کار کیفیت ساخت پروژه‌ را کاهش می‌دهد.

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: به کارگیری نیروهای کارآمد، استاندارد بودن مصالح، سود مشخص برای پیمانکار باعث افزایش کیفیت کار می‌شود که متأسفانه کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشور ما پایین‌تر از دیگر کشورها است.

واهبی اظهار داشت: نظارت در برخی از مجموعه کار پیمانکاری تعریف نشده و کامل نیست و فقط یک ناظر سوری است که البته ممکن است در سایر پروژه‌ها این طور نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در برخی مواقع بر ناظران شرایطی تحمیل می‌شود که آنان نمی‌توانند در کیفیت حرف اول و آخر را بزنند و در ساختمان سازی مهندسان ناظر خیلی نمی‌توانند دخالت کنند.

مسئول کمیته نظارت از سازمان نظام مهندسی یادآور شد: حلقه‌های مفقوده در کشور را باید شناسایی کرد و با کمک آن اشکالات کار را برطرف و خلاء‌ها پر شوند و در یک سیستم ناکارآمد باید نواقص کار بررسی و اصلاح شوند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات